Finns en legend vid namn Sune Holm som jobbat länge med att gjuta av och skapa konstgjorda miljöer. Han var en av de som startade Back to nature.
Sedan finns det ett företag vid namn Konstgjorda naturmiljöer http://www.stoneworld.se/ som kan vara roliga inspirationskällor. Googla på Sune Holm så hittar ni förmodligen intressant information.
Jag fungerar på att testa att gjuta av eller göra en helt konstgjord bakgrund eller modul och undrar om någon gjord någonting liknande.
Tidigare har jag gjort en akvariebakgrund av frigolit, husfix, vattenfärg och akvarielack (epotex tror jag den hette). Det var ett 720L Troffekar som inreddes med frigolitbakgrunden.
Har även gjort en enklare bakgrund av fogskum, silikon, barksmulor, gjord och grenar till ett terrarium. Bakgrunden syns lite dåligt då växterna totalt tog över den lilla burken.

Det jag tänkt testa i sommar är att göra en bakgrund som gjuts eller konstrueras från grunden. Bakgrunden ska tåla vatten och ska fungera ovan och under vattnet. Har sett tips och länkar på div lösningar och jag tänkte att vi kan samla lite erfarenheter och lösningar här.
Jag kommer lägga upp länkar och bilder på andra tidigare lösningar i denna tråd och jag hoppas det blir endel diskussioner och tips här.