Kan dusk-pumpen gå torrt
Postat: 18 aug 2020, 07:34
Tjena!
Nu har det blivit många trådar på sistone men jag behöver svar snabbt.
Igår gick min dusk-pump (den stora) typ torrt av misstag. Det var bara 1/4 av "filtret" (som ligger ned, den där lilla som hör till dusksystemet) som var ovanför vattenytan i reservoaren. Detta har hänt tidigare fast med ännu mindre vatten i reservoaren. Så jag fyllde på den och lät den gå några minuter så all luft sprayades ut, så har jag alltid gjort innan, men nu får den inte upp ordentligt tryck. Det duggregnar bara lite lätt, istället för att det sprutar vatten. Kan jag göra något åt det? Antar att problemet ligger i pumpen, då den totalt har gått flera minuter sedan dess (mest då jag satt på den manuellt) Ska dusks system klara av att gå torrt? Jag fick för mig att de borde göra det eftersom det är sån kvalité på grejerna.
Nu har det blivit många trådar på sistone men jag behöver svar snabbt.
Igår gick min dusk-pump (den stora) typ torrt av misstag. Det var bara 1/4 av "filtret" (som ligger ned, den där lilla som hör till dusksystemet) som var ovanför vattenytan i reservoaren. Detta har hänt tidigare fast med ännu mindre vatten i reservoaren. Så jag fyllde på den och lät den gå några minuter så all luft sprayades ut, så har jag alltid gjort innan, men nu får den inte upp ordentligt tryck. Det duggregnar bara lite lätt, istället för att det sprutar vatten. Kan jag göra något åt det? Antar att problemet ligger i pumpen, då den totalt har gått flera minuter sedan dess (mest då jag satt på den manuellt) Ska dusks system klara av att gå torrt? Jag fick för mig att de borde göra det eftersom det är sån kvalité på grejerna.