Så, det var en blandade känslor idag, Började med en stressig dag, då jag upptäckte att min ventrimaculatus hanne låg på golvet, såg den när jag läste tidningen, jag kastade tidningen undan och plockade upp han, Vid en nämare titt hade han yngel på ryggen, vilket jag blev lite glad över.
Min första tanke var att jag hade glömt att stänga terrariumet, men när jag kom in i rummet den tillhör, var den stängd. Jag släppte in den och gjorde en större undersökning (som taket) det var dock helt, sedan tittade jag igenom baksidan och till min förtvivlan hade den sprukigt, mango rötterna som jag har som bakgrund i vissa terrarium hade svält och glaset hade separerats i toppen.
Jag utrymde terrariumet, totalt hittade jag bara hannen och 9 yngel.
De är nu i ett annat terrarium.
Med ledsen min åkte jag till Tropik mässan, Det första man såg när man kommit till stället var den LÅNGA kö det fanns, (ca 30-40pers) Men det tog mindre än 5 min att stå längst bak till att vara längst fram.
Väl inne träffade jag osn (Dennis Nilsson) John (Grodor och foder) Samt vår egen Confessor. (Ehh, felstavning?) Det blev lite dyrt handlande och här kommer listan:
4 tricolor från Confessor 1000kr (4x250)
2 tricolor från Grodor och foder (PRIS: 300! 2x150)
5 Växter av Dennis (För 45kr)
2 Bladlöss kulturer från Någon dansk.
Sedan massa övriga saker. Totalt kostade mig hela roliga träffen 1900kr
inkl Inträde. Dock missade jag att köpa hoppstjärts racket (Dålig kommunikation från min sida)
jag stannade dock bara ca 1 timme, då jag ville hem och försöka fixa terrariumet, jag utforskade resten av terrariumet och inser nu att alla (3) Terrarium som har mangobakgrund måste byggas om, för säkerhetens skull.
Ps, tricolorna jag köpte var vuxna och sjunger redan, är nöjd med köpet.
Ville ha tricolor på grund av att jag tycker de är fina (?!?!?!) Men vi är alla unika
ps2. Saknar min ventrimaculatus hona, får åka och köpa en ny av grodor och foder, Dock är det inte säker att den är "borta/död" då de är mästare på att gömma sig i terrariumet.
BILDER: Mod får gärna göra dem rätt storlek