Minns att jag tidigare använt mig av en pump med namnet jet i sig, en liten robust grej jag beställde från ebay som fungerade ypperligt! Om nån nu har nån aning vad detta kan vara
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Bra pump till vattenfall
Bra pump till vattenfall
Som rubriken lyder, en bra pump till vattenfall?
Minns att jag tidigare använt mig av en pump med namnet jet i sig, en liten robust grej jag beställde från ebay som fungerade ypperligt! Om nån nu har nån aning vad detta kan vara
-
porcelain
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2005
- Har gett tack: 1 gång
Re: Bra pump till vattenfall
Hur ser designen ut på terrariet? Ska pumpen stå i vatten, hur djupt? Hur högt ska vattnet upp? Är det via rör? De flesta vanliga akvariepumpar funka för detta (tänker innerfilter) men vilken son passar bäst beror ju på hur det ser ut och exakt vart den ska användas.
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Microjet. Kolla själv här hur liten den är - annat användingsområde för dig, men du får en uppfattning ... Sedan beror det ju på hur högt den skall lyfta. Som regel brukar det inte handlar om mkt vatten, om du har ett terrarium med grodor, utan mer en rännil än Lule Älv.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
- mats_wikstrom
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2004
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
jag kör mest små pumpar av märket Jebao http://www.youtube.com/watch?v=lkT50FxkQNI som säkert är ihop plockade på samma fabrik som microjettarna
ligger i samma prisklass också. Eheimarna är tom lite väl sprutiga men jag har ett par sådana också.
Är nöjd med dem, de flesta har funkat i flera år utan service, peppar peppar.
Är nöjd med dem, de flesta har funkat i flera år utan service, peppar peppar.
-
Fredrik Löf
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
Finns det någon återförsäljare av micro jet runt uppsala, eller någon svensk återförsäljare på nätet?
Jag tycks inte hitta på någon.
/Fredrik
Jag tycks inte hitta på någon.
/Fredrik
-
Fredrik Löf
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
-
livingstone
- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 1 gång
microjet har väl inget filter?!...kan ju vara bra. min kluddade efter ett tag...utan filter!
-
MattiasS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 1 gång
Nej det är en cirkpump, man bygger ju en "låda" av filtermatta runt pumpen och sen en service lucka så man kommer åt pumpen. Det är en av orsakerna att jag inte ha rinnande vatten i några fler burkar då det tar massa plats och är tråkigt att riva inredning/störa grodorna i onödan. I 900l burken kommer jag att ha ett ytterfilter som "pump" så slipper man vara inne i terrariet och rota.