Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Bromelia
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Re: Bromelia
Fin bild i alla fall, även om den säkert är ännu finare IRL....
På en lokal blomsterhandel hade de flera olika bromelior sist jag var där, antingen var det små Gusmania-arter/hybrider, eller så var det unga plantor, dessutom hade de något som liknade din, samt en som liknade "väktaren i tornet"-blommor, bara det att denna hade 5-6 mindre blomstänglar istället för en stor. Har tyvärr ingen aning om vilka arter det var, men fina var de! Det fanns till och med en liten Gusmania med grönvitstrimmiga blad!
På en lokal blomsterhandel hade de flera olika bromelior sist jag var där, antingen var det små Gusmania-arter/hybrider, eller så var det unga plantor, dessutom hade de något som liknade din, samt en som liknade "väktaren i tornet"-blommor, bara det att denna hade 5-6 mindre blomstänglar istället för en stor. Har tyvärr ingen aning om vilka arter det var, men fina var de! Det fanns till och med en liten Gusmania med grönvitstrimmiga blad!
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
instämmer. har precist inhandlat STORA neoregelior för bara 12 e st (50% rabatt)
har nu också inhandlat ett "reserv terrrium hmhum" att ha växterna i tills mk II står klart
har nu också inhandlat ett "reserv terrrium hmhum" att ha växterna i tills mk II står klart
ps det lönar sig alltid att köpa plantor som inte står i blom
de som blommat växer sig inte större efter det utan koncentrerar sig på att göra utlöpare istället (vilket ju inte heller är helt fel)
1.2 Dendrobates tinctorius 'Citronella'
1.2 Epipedobates anthonyi
3.0 Phyllobates vittatus
1.2 Ranitomeya ventrimaculata