Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Hur föra grodhobbyn framåt?

Övriga diskussioner.
Adamanteus
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2008
Har fått tack: 5 gånger

Re: Hur föra grodhobbyn framåt?

Inlägg av Adamanteus »

Kolla hur saltvattensguiden har sitt stödmedlemskap. "Stödmedlemmar får förutom en särskild logga vid sitt namn, en större PM-låda och möjlighet att ladda upp större bilder" http://www.saltvattensguiden.se/forumet ... hp?t=19299

Någon modell av zoopet anser jag är fel väg att gå.
tummen
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Inlägg av tummen »

Adamanteus skrev:Kolla hur saltvattensguiden har sitt stödmedlemskap. "Stödmedlemmar får förutom en särskild logga vid sitt namn, en större PM-låda och möjlighet att ladda upp större bilder" http://www.saltvattensguiden.se/forumet ... hp?t=19299

Någon modell av zoopet anser jag är fel väg att gå.
Men det är ju lite samma sak som zoopet har med....jag har inte sagt att man måste köra på samma som zoopet, men om man vill få flera medlemmar till SDS så kanske speciella medlemsdelar här på hemsidan kan vara EN väg att gå...Vad som i så fall skall vara exklusivt medlemsmaterial är öppet för diskussion.

Bara för att jag inte skall glömma något kommer en länk till z-pet om deras goldmedlemskap:
http://www.zoopet.com/index.php?option= ... &form_id=2
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Användarvisningsbild
Pny
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2006
Har gett tack: 2 gånger
Har fått tack: 1 gång
Kontakt:

Inlägg av Pny »

tummen skrev:Medlemskapet här kan man ju få genom att bli medlem i SDS, vore det inte ett bra sätt att se till att man har ett brett medlemsunderlag? Annars kanske vi snart sitter där och har "inga"/få medlemmar i SDS men jättemånga användare på hemsidan...i och för sig ett trevligt dilemma, men kanske bättre att förekomma än att förekommas?
Om vi skulle hamna i ditt scenario där sidan har jättemånga medlemmar och föreningen få, så är det nog dags att byta ut styrelsen igen... :)

Jag är iallafall helt säker på att lösningen på det "problemet" INTE är att skrämma bort sidans medlemmar med en massa begränsningar för att få en bättre jämvikt, utan att locka dem att bidra till en fortsatt god utveckling av sidan genom medlemskap i föreningen.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
tummen

Inlägg av tummen »

Pny skrev:
tummen skrev:Medlemskapet här kan man ju få genom att bli medlem i SDS, vore det inte ett bra sätt att se till att man har ett brett medlemsunderlag? Annars kanske vi snart sitter där och har "inga"/få medlemmar i SDS men jättemånga användare på hemsidan...i och för sig ett trevligt dilemma, men kanske bättre att förekomma än att förekommas?
Om vi skulle hamna i ditt scenario där sidan har jättemånga medlemmar och föreningen få, så är det nog dags att byta ut styrelsen igen... :)

Jag är iallafall helt säker på att lösningen på det "problemet" INTE är att skrämma bort sidans medlemmar med en massa begränsningar för att få en bättre jämvikt, utan att locka dem att bidra till en fortsatt god utveckling av sidan genom medlemskap i föreningen.
Ja visst...eventuella nya funktioner på hemsidan kanske är mer lämpliga medlemsspecialare, typ en nätversion av pilgiftaren, eller så? I så fall är ju "begränsningar" något som kommer framöver istället för att man beskär innehållet i efterhand....det kan bli lättare att svälja eller hur?
Thomas

tummen

Inlägg av tummen »

Eller så skall vi inte ha något special för medlemmar alls här på sidan, utan allt öppet för alla.... :D

Men det är bra att frågan kom upp och att vi diskuterar det... ;)
Thomas

Användarvisningsbild
Pny
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Kontakt:

Inlägg av Pny »

Adamanteus skrev:Kolla hur saltvattensguiden har sitt stödmedlemskap. "Stödmedlemmar får förutom en särskild logga vid sitt namn, en större PM-låda och möjlighet att ladda upp större bilder" http://www.saltvattensguiden.se/forumet ... hp?t=19299
Detta är något som jag också vill uppmärksamma. Saltvattensguiden har över hundra stödmedlemmar som bidragit med minst 100:- detta år. Detta kan jämföras med SDS som förutom denna sida kommer att ge ut ett medlemsblad och ordna träffar.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
BengtO
Styrelse
Styrelse
Började med grodor år: 1986
Har gett tack: 46 gånger
Har fått tack: 202 gånger

Inlägg av BengtO »

Min tanke är att SDS ska tillföra något, inte begränsa ett väl fungerande forum. Annars behövs inte SDS.
tummen

Inlägg av tummen »

Det var inte dåligt av dem att få så pass många att frivilligt stödja dem med 100:- per person och år. :shock:

Frågan är om inte SDS skulle satsa på att föra ut all information via den här sidan istället, tänk så mycket man kan spara in på porto, tryckkostnader och adminsistration.....om man istället lägger ut DET som medlemsspecifik info på en sluten del av den här sidan så kunde medlemmarna sedan skriva ut det de ville på papper själva.... ;)

OBS! det är bara ett förslag, jag är fullt medveten om att alla inte har dator hemma.... :|
Thomas

Användarvisningsbild
Pny
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Kontakt:

Inlägg av Pny »

BengtO skrev:Min tanke är att SDS ska tillföra något, inte begränsa ett väl fungerande forum. Annars behövs inte SDS.
Mycket insiktsfullt och väl formulerat!
tummen

Inlägg av tummen »

Pny skrev:
BengtO skrev:Min tanke är att SDS ska tillföra något, inte begränsa ett väl fungerande forum. Annars behövs inte SDS.
Mycket insiktsfullt och väl formulerat!
Följdfrågan blir då om SDS egentligen behövs eftersom det redan finns en bra fungerade hemsida? :)
Thomas

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"