Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Rogers grodor
- Illustratören
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 13 gånger
- Har fått tack: 65 gånger
Re: Rogers grodor
Ha ha sodastream fungerar säkert.
Men håll påsen tätt rätt länge, vore intressant att testa hur länge kvalster, nemertiner, trips, tusenfotingar pallar med denna behandling. Jag vet att myror är sega rackare som kan klara av 15min i tätsluten burk med koldioxid. De ser ut att vara helt döda och är helt ledlösa, men 30min-60min senare så börjar det rycka i benen och helt plötsligt knallar de iväg. Har även fryst myror i över ett dygn i en frys och när de sedan kommit in under stereoluppens sköna värmelampa så har de vaknat till liv.
Jag tror detta kan bli ett litet reportage i någon av kommande Pilgiftare.
Men håll påsen tätt rätt länge, vore intressant att testa hur länge kvalster, nemertiner, trips, tusenfotingar pallar med denna behandling. Jag vet att myror är sega rackare som kan klara av 15min i tätsluten burk med koldioxid. De ser ut att vara helt döda och är helt ledlösa, men 30min-60min senare så börjar det rycka i benen och helt plötsligt knallar de iväg. Har även fryst myror i över ett dygn i en frys och när de sedan kommit in under stereoluppens sköna värmelampa så har de vaknat till liv.
Jag tror detta kan bli ett litet reportage i någon av kommande Pilgiftare.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!
-
DavidI
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2013
Vad är det för ormbunksväxt som syns vid 0.43 och har den ett sådant fint växtsätt normalt eller har du bara satt den på ett konstigt sätt?
Jag flyttar snart till Stockholm, kan jag få köpa ett skott eller något om jag har vägarna förbi?
Jag flyttar snart till Stockholm, kan jag få köpa ett skott eller något om jag har vägarna förbi?
- RogerL
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 6 gånger
Hej David. 0.43?
jag antar att du menar den på botten nästan i mitten. Vet ej namnet. Är som en rot/kropp som ligger på marken och bladen kommer upp ur den. Växer normalt sådär. Tror det är svårt att ta stickling av den, tyvärr. Ska kolla. R
-
DavidI
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2013
Om du lyckas så är jag intresseradRogerL skrev:Hej David. 0.43?jag antar att du menar den på botten nästan i mitten. Vet ej namnet. Är som en rot/kropp som ligger på marken och bladen kommer upp ur den. Växer normalt sådär. Tror det är svårt att ta stickling av den, tyvärr. Ska kolla. R
- RogerL
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 6 gånger
Äntligen har de gjort vad de ska. Efter över 1.5 år har det äntligen blivit några Bendicta yngel. Många experiment med olika varianter av filmburkar gav resultat. R
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Grattis!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!