Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Houmans vivarium
-
Homer
Re: Houmans vivarium
jätte bra med massa tysk information på tyska! haha,
jag vet vad galactonotus behöver, och som det sa här ovan, så hittar dem födan mycket lättare i mindre utrymmen, detta är ungdjur och dem skall i princip gå i föda för att äta upp sig, dom sitter i vivariet nu väldigt fint, den ena har klättrat upp i en bromelia, två sitter bredvid varandra ovanför nötskalet och den tfjärde tar sig ett dopp i mellanåt och går upp på land. ser snarare tomt ut än överbefolkat.
har även satt in 10 st zebrafiskar! som ser ut att stor trivas
vem jag köpt dem ifrån tänker jag inte gå närmare på.
ha de gott
jag vet vad galactonotus behöver, och som det sa här ovan, så hittar dem födan mycket lättare i mindre utrymmen, detta är ungdjur och dem skall i princip gå i föda för att äta upp sig, dom sitter i vivariet nu väldigt fint, den ena har klättrat upp i en bromelia, två sitter bredvid varandra ovanför nötskalet och den tfjärde tar sig ett dopp i mellanåt och går upp på land. ser snarare tomt ut än överbefolkat.
ha de gott
-
Adam
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Kontakt:
Förstår inte riktigt det roliga med att infon var på tyska?Homer skrev:jätte bra med massa tysk information på tyska! haha,
ha de gott
Om man inte kan tyska så går det ju bra att översätta sidan med valfritt verktyg.
Men jag skall inte lämna några mera tips till dig, du är uppenbart en människa som vägrar lyssna på andras råd.
/Adam
Kolla in metebloggen på: www.anglingidiot.blogspot.com
-
MickeK
- Styrelse

- Började med grodor år: 2004
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 6 gånger
- Kontakt:
507muller skrev:Men jag skall inte lämna några mera tips till dig, du är uppenbart en människa som vägrar lyssna på andras råd.
/Adam
"You can't argue with a sick mind"
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Hej alla grodvänner!
Jag har läst igenom tråden och vill bara uppmuntra oss alla att hålla oss till forumets regelverk. Jag vill lyfta fram ett par citat:
Detta citat vill jag rikta mot de mer erfarna här i tråden som pådyvlar er uppfattning på trådskaparen. I sak har ni förmodligen rätt gällande L80 osv. men Var trevliga tappades bort. Med risk för att låta som en politiker som en gång i tiden tog upp "We shall overcome" hoppas jag att vi kan lära oss något av denna tråd och gå vidare i ett mer trevligt tonfall utan nedlåtande omdömen till höger och vänster.
Dendrobatidhälsningar från
Ricard Hulteke
ordförande SDS
Jag har läst igenom tråden och vill bara uppmuntra oss alla att hålla oss till forumets regelverk. Jag vill lyfta fram ett par citat:
Var trevlig mot och respektera de andra på forumet. ur §2.
Detta citat vill jag rikta mot de mer erfarna här i tråden som pådyvlar er uppfattning på trådskaparen. I sak har ni förmodligen rätt gällande L80 osv. men Var trevliga tappades bort. Med risk för att låta som en politiker som en gång i tiden tog upp "We shall overcome" hoppas jag att vi kan lära oss något av denna tråd och gå vidare i ett mer trevligt tonfall utan nedlåtande omdömen till höger och vänster.
Dendrobatidhälsningar från
Ricard Hulteke
ordförande SDS
-
Homer
Det blev väldigt dåligt ljus på bilden, man ser bla inte vatten delen nertill, samt vattenrinnet på bergsbakgrunden, samt för ljust upptill som skymmer,
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Ja, det här problemet har man ofta att kämpa med, eftersom ljusskillnaderna mellan den övre och undre delen brukar vara rätt stor. Jag tycker ändå att bilden visar rätt bra att burken är väldigt fin. Bra jobbat!
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
RicardH
- SDS-medlem

- Kontakt:
Jättefin komposition i terrariet! Har själv exakt sådana dysor i en del av mina burkar så för mig är proportionerna enkla att se. Jättefint. Vad skall du ha i vattnet? Endlers? Räkor? Killis?
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
Homer
Tack!, jag har zebrafiskar i vattnet, de klarar den tuffa miljön, trotts att det är så litet så ser dem ut att verkligen trivas!Hulteke skrev:Jättefin komposition i terrariet! Har själv exakt sådana dysor i en del av mina burkar så för mig är proportionerna enkla att se. Jättefint. Vad skall du ha i vattnet? Endlers? Räkor? Killis?
-
RicardH
- SDS-medlem

- Kontakt:
De är väldigt aktiva av sig så det är säkert full fart! 
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!