Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Pilgiftsträff
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Re: Pilgiftsträff
OK, prel vilka kan lö 27/2?
Finns det intresse att besöka Södermalmsakvarieaffär så kan jag fixa så att Janne har öppet lite längre.
/Bengt
Finns det intresse att besöka Södermalmsakvarieaffär så kan jag fixa så att Janne har öppet lite längre.
/Bengt
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 4 gånger
Lördagen är den 28e. Jag borde kunna.BengtO skrev:OK, prel vilka kan lö 27/2?
/Bengt
Grodor och huggormar
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Har gett tack: 2 gånger
- Har fått tack: 1 gång
- Kontakt:
Jag kan inte lördagen den 28/2.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Trevligt Bengt!
Jag kan också. Skall undersöka det mer noggrant men som det ser ut så verkar det vara en mkt bra dag!
Hoppas det blir av!
Mvh
Ricard
ps. att hitta en dag när alla kan kommer inte att hända. vi får hoppas så många som möjligt kan den dag Bengt bestämmer sig för. ds.
Jag kan också. Skall undersöka det mer noggrant men som det ser ut så verkar det vara en mkt bra dag!
Hoppas det blir av!
Mvh
Ricard
ps. att hitta en dag när alla kan kommer inte att hända. vi får hoppas så många som möjligt kan den dag Bengt bestämmer sig för. ds.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
- LarsH
- Har gett tack: 19 gånger
- Har fått tack: 36 gånger
Jag håller med Ricard!
Vi kan aldrig hitta en dag som alla kan. Utgår vi från värdens (nu BengtO) tankar och möjlighet till dag, så ser vi om det "är värt besväret"
Jag är för tanken med träff nu snarast, och vid den träffen bestämmer man när nästa skall vara, gärna inom ett 1/2 år, och vem som arrangerar. Då är arrangören utsedd, kan denne "jagas/kommas ihåg"
(Jönköping/Habo ligger bra till va
)
Om Mellan-Sverige börjar, då kan syd/väst eller norra delen arrangera träff i maj, dvs mitt emellan MellanSverige-möten?
Ideer kan vi ha många. Huvudsaken att vi kommer igång, och förhoppningsvis har trevligt, då löser sig resten. Jag kan ta emot 20-30 st och lätt låta en handfull sova över om behovet finns. Har bara ett terrarium med pilgift, men sjöhästar är också ganska läckert, även om det är ett litet kar.....
Hälsn Lars
Vi kan aldrig hitta en dag som alla kan. Utgår vi från värdens (nu BengtO) tankar och möjlighet till dag, så ser vi om det "är värt besväret"
Jag är för tanken med träff nu snarast, och vid den träffen bestämmer man när nästa skall vara, gärna inom ett 1/2 år, och vem som arrangerar. Då är arrangören utsedd, kan denne "jagas/kommas ihåg"
Om Mellan-Sverige börjar, då kan syd/väst eller norra delen arrangera träff i maj, dvs mitt emellan MellanSverige-möten?
Ideer kan vi ha många. Huvudsaken att vi kommer igång, och förhoppningsvis har trevligt, då löser sig resten. Jag kan ta emot 20-30 st och lätt låta en handfull sova över om behovet finns. Har bara ett terrarium med pilgift, men sjöhästar är också ganska läckert, även om det är ett litet kar.....
Hälsn Lars
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
- Pny
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2006
- Har gett tack: 2 gånger
- Kontakt:
Bengt kan väl föreslå två-tre olika datum, och så tar vi det datum som flest kan?
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

Allt det där låter väldigt bra Lars. Jag håller med.LarsH skrev:Jag håller med Ricard!
Vi kan aldrig hitta en dag som alla kan. Utgår vi från värdens (nu BengtO) tankar och möjlighet till dag, så ser vi om det "är värt besväret"![]()
Jag är för tanken med träff nu snarast, och vid den träffen bestämmer man när nästa skall vara, gärna inom ett 1/2 år, och vem som arrangerar. Då är arrangören utsedd, kan denne "jagas/kommas ihåg"(Jönköping/Habo ligger bra till va
)
Ideer kan vi ha många. Huvudsaken att vi kommer igång, och förhoppningsvis har trevligt, då löser sig resten. Jag kan ta emot 20-30 st och lätt låta en handfull sova över om behovet finns. Har bara ett terrarium med pilgift, men sjöhästar är också ganska läckert, även om det är ett litet kar.....![]()
Hälsn Lars
Grodor och huggormar
-
Andersson
- Tidigare SDS-medlem

Den 27/2 funkar finfint och jag och sambon (mia här på pilgift) kommer gärna om vi får plats.
- Carlsson
- Har gett tack: 1 gång
Jag anmäler också mitt intresse till den 27/2.
Med risk att vara tjatig som en drucken papegoja; Kan man tänka sig samåkning från typ Uppsala?
Med risk att vara tjatig som en drucken papegoja; Kan man tänka sig samåkning från typ Uppsala?
mvh Thomas
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.
Pilgift har en paus men det finns:
1.2.0 Sternotherus carinatus, "Razorback musk turtle"
0.0.3 Triturus pygmaeus, "Iberisk Marmorsalamander"
samt vattenagam, diverse Tarantellor och en gecko.