Tackar tackar!per08 skrev:Kanonsnyggt.
Jag håller också på med ett Exo terra med samma mått.Har ett gäng med småorkideer blandannat Oncidium cheirphorum,Dendrobium oligaphyllum,Howeara lavaburst,Ionocidium popcorn haruri,Coelogyne fimbriata + några till.
Men har lite ågren att trycka in dom i burken,men det ser ut att funka bra för dig.Hur länge har du kört terrariet ?
MvH Per
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
tegnérs grodor
- tegnér
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 36 gånger
- Har fått tack: 28 gånger
- Kontakt:
Re: Ranitomeyaburken
- tegnér
- SDS-medlem

- Kontakt:
Gametofyterna har nu blivit utvecklat diploida sporofyter och med andra ord så har jag snart en massvis med ormbunkar på min bakgrund!

- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Hoppas det är en fin art. Jag fick in ett riktigt ogräs i mina burkar förut som tog ett bra tag att bli av med eftersom det kom nya gametofyter hela tiden.
Jättefint terrarium. Jag gillar den ganska kompakta bromelian i vänster nederkant. Vet du vad det är för något?
Jättefint terrarium. Jag gillar den ganska kompakta bromelian i vänster nederkant. Vet du vad det är för något?
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
- tegnér
- SDS-medlem

- Kontakt:
Ajdå.. då får jag hålla tummarna att det är en finare variant, jag kör på dusk's mossmix.
Tackar tackar! det börjar att ta sig sakta men säkert.
Längst in i vänster hörn har jag tryckt in en Neoregelia pendula och den jag tror du syftar på är en Guzmania theresa http://www.bens-jungle.de/de/produkt_de ... =2728&cp=1, tror den kommer att funka utmärkt till små Ranitomeya.
Tackar tackar! det börjar att ta sig sakta men säkert.
Längst in i vänster hörn har jag tryckt in en Neoregelia pendula och den jag tror du syftar på är en Guzmania theresa http://www.bens-jungle.de/de/produkt_de ... =2728&cp=1, tror den kommer att funka utmärkt till små Ranitomeya.
- Froggyboy
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2011
- Har gett tack: 1 gång
- Har fått tack: 2 gånger
- Kontakt:
Tack.
Länken till lade upp i första inlägget funkar dåligt, finns det nån annan väg till den tråden ? Är nyfiken på hur det ser ut.
Länken till lade upp i första inlägget funkar dåligt, finns det nån annan väg till den tråden ? Är nyfiken på hur det ser ut.
/Mattias
- tegnér
- SDS-medlem

- Kontakt:
Tror forumet är nerlagt :/Froggyboy skrev:Tack.