Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
D. Auratus försvunnen
-
Pear
Re: D. Auratus försvunnen
Ja idag upptäckte jag til min förvåning ett yngel som simmar omkring i vattendelen, efter storlek på det simmande och ätande ynglet misstänker jag att det är runt 8-9 veckor. Kan detta kopplas ihop med min försvunna groda? Den syns inte till ännu.
-
Pear
Tre yngel simmar nu runt i vattendelen och man ser ögon och mun tydligt, misstänker starkt att det är auratus yngel.
-
LarsÖ
- SDS-hedersmedlem

- Började med grodor år: 1960
- Har gett tack: 6 gånger
- Har fått tack: 31 gånger
8-9 veckor - Då är det nästan färdigvuxet!!Pear skrev:Ja idag upptäckte jag til min förvåning ett yngel som simmar omkring i vattendelen, efter storlek på det simmande och ätande ynglet misstänker jag att det är runt 8-9 veckor. Kan detta kopplas ihop med min försvunna groda? Den syns inte till ännu.
/Lars
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
-
Pear
Jag tittade på din tabell Lars som du gjort här på forumet. Det står simmar och äter runt 9 veckor, dessa simmar runt och smånafsar på alger mm. Storleken på kroppen ca 0,5-0.8 cm.
-
Pear
Kan meddela att min auratus nu är funnen. Det hoppade nu i Lördags runt i burken.
-
Pear
Såg att den kröp in e en grotta som bildats i fogskummet i bakgrunden, så den har tydligen gömt sig där, omöjligt att hitta om man inte vet var ingången är. Numera bor hon i en kokosnöt....