Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
min första "burk"
-
evantica
- Började med grodor år: 2008
Re: min första "burk"
tummen. nej det ska de inte lyckas med
håller man dem med blad/ mat så har de inten anledning, men det går inte att slarva, för då hittar de vägar/ skaffar sig vägar ut genom träet om det behövs. & det vill vi ju inte
plexiglas & inget annat, blir betydligt trevligare med trägångar= mer levande material! kommer mer bilder ikväll tänkte jag...
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Är det akvarier som skall modifieras till terrarium? Snyggt när det är inbyggt så där.... 
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
-
evantica
bara det nedre (övre är fönster). ett 250kar. ska börja med detta ganska snart..är sugen på att ha vatten i hela botten, inget bottensub. grenar med epif. osv. finns det ngn. pilgift ev. underart som är mer klätterbenägen än ngn. annan?
eller bottensub. ett måste, tycker/ anser ni?
Låter lite riskfyllt att inte ha bottensubstrat. Chansen att grodorna gör nåt klumpigt och trillar i spat är nog överhängande.
Skyddsnät som för lindansare kanske?
Skyddsnät som för lindansare kanske?
- andré
- Tidigare SDS-medlem

Blackjungle har gjort ett skitsnyggt terrarium med vatten i bottnen men jag vet inte om de har grodor där i och i så fall vilka.
Här kan du iaf se hur de gjort det: http://www.blackjungle.com/gallery/talltank/page1.html
Här kan du iaf se hur de gjort det: http://www.blackjungle.com/gallery/talltank/page1.html
Dom har inga djur där i skulle jag tro, med tanke på att det inte finns någon framrutaandré skrev:Blackjungle har gjort ett skitsnyggt terrarium med vatten i bottnen men jag vet inte om de har grodor där i och i så fall vilka.
Men ja det är skitsnyggt. Jag skulle inte heller rekommendera att du inte har något substrat alls, då det händer ganska ofta att (iaf mina) grodorna är och klättrar och ramlar ner när dom klantar sig.
0.0.3 Dendrobates Leucomelas
0.0.1 Dendrobates Azureus
1.2.0 Lygodactylus williamsi
0.0.1 Dendrobates Azureus
1.2.0 Lygodactylus williamsi
-
evantica
tack för svar. ni ha rätt...hm...får lösa detta på ngt. sätt
ni tror inte det hjälper om man lägger en massa rötter grenar i botten, klättra kan de väll... gärna tips. blackjungle= läckert!!!
Fyllde upp dammen lite idag, testkörde rening osv.
Fyllde upp dammen lite idag, testkörde rening osv.
-
LarsÖ
- SDS-hedersmedlem

- Började med grodor år: 1960
- Har gett tack: 6 gånger
- Har fått tack: 31 gånger
Alla dendrobatider kan simma en liten stund, och dom klättrar lätt upp om det finns något att ta tag i. Men dom söker sig till hörnen i bassängen, så det är viktigt att du har något skrovligt i ALLA hörn. Sen kan du ha hur djupt som helst i dammen.evantica skrev:..är sugen på att ha vatten i hela botten, inget bottensub. grenar med epif. osv. finns det ngn. pilgift ev. underart som är mer klätterbenägen än ngn. annan?
Bort bärs dina fränder
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet
Bort börs du även
Men ett jag vet som aldrig bär sig:
Räkfiske i Röda Havet