Just CR-räkor är lite känsliga, testa med körsbärsräka eller white-pearl räkor, de är tåligare, kan säkert klara sig i en eller ett par liter, kommer vattensamlingen vara framtill i terrariet? Räkorna är ganska små....Von Seth skrev:Tack, nu fick jag ett namn som jag kan googla på, de verkar fina och trevliga. Men kanske 1½ Dm3 är för hårt mot dem?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Djur att ha tillsammans med Pilgifts grodor
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Re: Djur att ha tillsammans med Pilgifts grodor
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag hade också kört körsbär.
själv har jag haft cardina japonica i riktigt små akvarium utan problem.
själv har jag haft cardina japonica i riktigt små akvarium utan problem.
MVH David
http://www.umea.akvarieforening.se
http://www.umea.akvarieforening.se
-
felix.w
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Tror ingen fisk eller räka kommer överleva länge där. Grodor skiter ner vattnet med avföring och bottensubstrat de tar med sig ner. En ampularia snigel kanske kan funka om den hittar tillbaka till vattnet.
Jag har en ganska stor vattenskål i mitt terrarium. Dit går grodorna och salamandern för att bada. Den salamandern jag har är antingen helt landlevande eller helt akvatiskt men min trivs bäst på land. Den är nattaktiv. Igentligen ska den ha kallare än grodor. Men den trivs bra i mitt regnskogsterrarie. Har även L.williamsi och små lövgrodor i terrariet.
Vet att vissa tycker det inte är ok men alla djuren trivs bra och lever harmoniskt.
Jag har en ganska stor vattenskål i mitt terrarium. Dit går grodorna och salamandern för att bada. Den salamandern jag har är antingen helt landlevande eller helt akvatiskt men min trivs bäst på land. Den är nattaktiv. Igentligen ska den ha kallare än grodor. Men den trivs bra i mitt regnskogsterrarie. Har även L.williamsi och små lövgrodor i terrariet.
Vet att vissa tycker det inte är ok men alla djuren trivs bra och lever harmoniskt.
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
....såga inte räkorna rakt av, de kan mycket väl trivas där också eftersom grodskiten kan vara riktigt mumsig.....för räkor vill säga.... 
Thomas