Lazlo skrev:Varför skriva en artbeskrivning när det finns på andra sidor tummen?
Och om någon ska skriv en och lägga ut på detta forum så låt det
vara någon med erfarenhet av arten i fråga...
// Andreas

Ja varför inte? Jo, jag gör det för att de flesta av dessa artbeskrivningar är på andra språk än svenska och för att grundläggande information om arten var just det som efterfrågades i bland annat den här tråden.
Varför jag har skrivit en del artbeskrivningar och utkast till andra (utan att ha personlig erfarenhet) är för att de som sitter inne med information och erfarenheter inte ids skriva, då måste ju någon göra det eller hur?
Om du nu håller denna arten så kan du med fördel skriva artbeskrivningen själv så slipper du "störas" av att jag gör det....

Men om jag hinner före så kan du ju alltid komplettera med egna erfarenheter i efterhand, det skadar ju aldrig.
Artbeskrivningarnas innehåll hoppas jag blir hyfsat rätt, eftersom det jag gör är att läsa in mig på det i olika böcker och på olika hemsidor på internet och därefter översätter och sammansäller jag texten, och vips så finns det en svensk beskrivning här på pilgift.se, vilket inte lär skada någon det heller eller hur?