Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Köksburken

Presentera ditt terrarium här!
tummen
Har gett tack: 5 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Re: Köksburken

Inlägg av tummen »

Bearo skrev:Tackar :)
Jo tanken är att jag ska ha grodor och nån mindre fisk nere i vattendelen. funderar på D. auratus "campana" eller terribilis "mint" nere på botten och någon Ranitomeya också.. i vattnet vill jag ha killi eller liknande men killi hoppar ju så jag får hitta något annat.. tips? Det blir någon cm luftspalt under falskbotten så allt vatten som kommer dit blir det som rinner ner från väggarna. Tänkte ha växter och torra löv på botten men löv hittar jag ju inte förrän till hösten. Nere på botten blir det bara ~1000 lux så där blir ändå ingen mossa.
Killisarna hoppar, visst, men vart skulle de ta vägen?, troligast är att de snart hamnar i vattnet igen. :) Annars kan du ju satsa på Heternadria formosa, eller någon liten vildform av guppy...små räkor (t.ex. körsbär- eller WP-räkor) kan du ju också ha. Små pansarmalar kunde kanske också funka, men det beror på hur djupt vattnet är, och hur stor volym det blir. Lycka till! ;)
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....

Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Skriv svar

Återgå till "Medlemmarnas djur och terrarium"