Lite OT, men du råkar inte veta vad som gäller för (ej hotade/sällsynta) växter/svampar/fröer? Jag har funderat på en resa till FG, och även om jag inte har några tankar på att föra hem några djur så är det alltid intressant att undersöka möjligheterna att ta hem några växtprover.osn skrev:Snarare så är jag ganska säker på att det gör export svårare.
I Frankrike är alla arter som finns i FG förbjudna eftersom det är inhemska arter.
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Dendrobates tinctorius "Oyapaque"
-
tony
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Re: Dendrobates tinctorius "Oyapaque"
Tony
1.1.0 Dendrobates tinctorius "Regina"
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Jag TROR det är lättare med sticklingar/fröer än om plantan förs in med jord.....väldigt sunt att kolla upp sådant innan....Lycka till!tony skrev:
Lite OT, men du råkar inte veta vad som gäller för (ej hotade/sällsynta) växter/svampar/fröer? Jag har funderat på en resa till FG, och även om jag inte har några tankar på att föra hem några djur så är det alltid intressant att undersöka möjligheterna att ta hem några växtprover.
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
- osn
- Började med grodor år: 2001
- Har fått tack: 3 gånger
- Kontakt:
då man flyger så skriver man på papper att man inte för sådant med sig.
Samma papper som du garanterar att du inte är terrorist och inte för varor med dig för mer än vissa pengar.
Jag förstår att ni är sugna på att ta med saker, men man kan förmodligen råka ganska illa ut så tänk mer än en gång innan ni gör något dumt.
Samma papper som du garanterar att du inte är terrorist och inte för varor med dig för mer än vissa pengar.
Jag förstår att ni är sugna på att ta med saker, men man kan förmodligen råka ganska illa ut så tänk mer än en gång innan ni gör något dumt.
Dennis Nilsson
http://www.DartFrog.tk
-
tony
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Tack för rådet, men personligen skulle jag inte göra något utan vattentät dokumentation med såväl export- som importtillstånd, så det är ingen risk. Jag hade gärna kunnat betala lite och göra en del pappersarbete för att få möjlighet att plocka hem lite svampsporer och dylikt, men jag gör inget utan att vara helt säker.
Tony
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Jag är helnöjd!pinky skrev:Oj va fina!
Dennis och Tony - nu drar vi ett streck i den debatten (hör inte hemma i denna tråd men kanske i denna!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!