Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Hur många arter?

Frågor och diskussioner om pilgiftsgrodor.
Bambikill
Började med grodor år: 2010

Re: Hur många arter?

Inlägg av Bambikill »

Jag fick tag på en drös terrarier billigt, och den största, som blir mitt huvudprojekt är 70x60x100 (BDH)

Då låter en sådan belysningslösning för stark för det. Jag skulle få med lysramper och grejer så jag antar jag tar dem och kompletterar med lämpliga rör. Vet ingenting om vad det är för grejer förrän jag hämtar det. Han ville bara bli av med rubbet efter att han lagt ner hobbyn, så jag fyndade 5 terrarier i varierande storlekar plus en hög utrustning (vet inte vad) för 600 spänn :D Som hittat tycker jag. Dessutom var han juste nog att hålla det till mig i två veckor tills jag är i krokarna där han bor :) (sisådär 20 mil enkel).

Tanken är en trädlevande grupp och en mer marklevande grupp. Så, som jag fått rådet, är tanken då en grupp Ranitomeya och en grupp Dendrobates. Arter har jag inte kommit fram till.

Än så länge funderar jag på uppbyggnaden och tekniska lösningar, och snokar efter växter och byggmaterial. :)
Användarvisningsbild
Necrophagist
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2009
Har gett tack: 6 gånger
Har fått tack: 14 gånger

Re: Hur många arter?

Inlägg av Necrophagist »

Kan bara instämma med hulteke angående ljuset. Har själv 2 st Dulux 80w och de är sjukt bra, kvalitén på ljuset är stört.
Skriv svar

Återgå till "Pilgiftsgrodor"