Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Hur har det gått med era djur som ni beställde ifrån Wouther
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Re: Hur har det gått med era djur som ni beställde ifrån Wou
En av mina 2.2 R. summersi (den hanne som var minst) dog i karantänen. De övriga ser lika fina ut som i början men jag får ändå vänta ett tag till nu tills jag litar på att de är OK.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Mina imitator lever (1.1 av Tarapoto, Varadero/Jeberos och Huallaga). Tarapoto och Varadero spelar men än så länge bara yngel och ägg från Varaderoparet.
- PontusS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Tråkigt att flera grodor har dött för vissa 
Mina 0.0.2 P.bicolor funkar kanon med allt
Mina 0.0.2 P.bicolor funkar kanon med allt
- PittoresktMangel
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har fått tack: 4 gånger
Småarterna är dock realtivt känsliga. Så jag är inte förvånad över svinnet. Jag har tidigare köpt fina och välmatade intermedius, som har sett fina ut tills de en dag bara har försvunnit.
Tyvärr kan man nog ta in det i beräkningarna. Att åka från Holland i en liten låda är även det en enormt stor stress för grodorna.
Hoppas det går bra med djuren ni har kvar.
Mvh, Ludvig.
Tyvärr kan man nog ta in det i beräkningarna. Att åka från Holland i en liten låda är även det en enormt stor stress för grodorna.
Hoppas det går bra med djuren ni har kvar.
Mvh, Ludvig.
Senast redigerad av 1 PittoresktMangel, redigerad totalt 31 gånger.
Grodor och huggormar
- UrbanV
- Har gett tack: 4 gånger
- Har fått tack: 1 gång
Mina 1,1 R. reticulata mår finfint, hanen spelar, men inga ägg har synts till ännu. Kompletterade min grupp D. tinctorius "citronella" med en hona som precis lagt sin första äggkull, så grodorna från groddagen har varit OK.
Har tidigare köpt "Azureus" som Wouter importerat från Baltimore Zoo, ("skyblue"), alla av dessa har inte varit OK, fick ngt snabbt dödsfall direkt efter hemkomst, denna groda befinner sig för närvarande på SVA i Uppsala för analys.
Har tidigare köpt "Azureus" som Wouter importerat från Baltimore Zoo, ("skyblue"), alla av dessa har inte varit OK, fick ngt snabbt dödsfall direkt efter hemkomst, denna groda befinner sig för närvarande på SVA i Uppsala för analys.
- Frogfarmer
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 11 gånger
- Kontakt:
Mina fyra röda galactonotus samt tre Vittatus mår bra. Vittatus hannen spelar mycket och vackert. Samtliga grodor är en smula tillbakadragna. Speciellt vittatus gänget. Hör dem att jag kommer in i grodrummet utbrister paniken och dem gömmer sej kvickt. Har dock sett tendenser till en något mer avslappnad inställning de senaste dagarna.