Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Limma tillandsior?
- Sammie
- Började med grodor år: 2011
- Har fått tack: 1 gång
Re: Limma tillandsior?
Sådär ja, nu ska vi se ifall vi kan få klarhet i det hela
Du behöver en växt, en limpistol (eller silikonspruta) och något att fästa växten på.

Applicera lim/silikon vid roten av växten.

Sen är det bara att trycka fast den där du vill att den ska sitta.

Du behöver en växt, en limpistol (eller silikonspruta) och något att fästa växten på.

Applicera lim/silikon vid roten av växten.

Sen är det bara att trycka fast den där du vill att den ska sitta.

-
Perre
- Började med grodor år: 2010
ok fint men hur fasen gåre för blomman att få näring då genom bladen antar jag men tycker det ser ut som att det är rätt skadligt för den att limma roten
Har du satt Yxan i båten får du Ro utav bara hällväte
- Sammie
Just den här växten vet jag inte riktigt med, det var den ändå som inte satt monterad i terrarium, risken är att den inte klarar sig. Men det var rätt sliten ändå.
Tillandsior använder bara rötterna till att få fästa på grenar och liknande (som jag förstått det?) och tar upp vatten och näring via bladen.
Rätta mig om jag har fel.
Tillandsior använder bara rötterna till att få fästa på grenar och liknande (som jag förstått det?) och tar upp vatten och näring via bladen.
Rätta mig om jag har fel.
- Sammie
http://www.blackjungleterrariumsupply.c ... ep_93.htmlMounting: Airplants can be mounted on a variety of wood, rocks or logs using silicone sealant. Apply a small dab of the silicone on the branch where you would like to mount the plant then seat the plant into the silicone being sure to make firm contact. A small dab of hot glue can also be used to help hold the plant in place while the silicone cures. Let the glue cool for about 10 seconds to avoid burning the leaves. When mounting the plants, be sure to mount those with a bulbous or inflated base either horizontally or upside down to prevent water from collecting around the base of the leaves causing rot. Small pieces of dried moss can be glued around the base of the plants to help hide the glue or silicone but do not use too much that might hold water around the base of the plant which may cause rot.