Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

EpiWeb

Terrariets utformning, teknik, ljus, värme, ventilation osv...
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2001
Har gett tack: 344 gånger
Har fått tack: 321 gånger
Kontakt:

EpiWeb

Inlägg av RicardH »

Hej!

Jag tänkte höra om ni vill dela med er av era erfarenheter av EpiWeb!
Ser fram emot information och bilder! :ugeek:

ps. för dig som undrar vad detta är så titta dels här http://www.epiweb.se/galleri.htm dels här http://www.dusk.se/EpiWeb.htm, där man kan köpa det ...
:ugeek:
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Åkesson
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Kontakt:

Re: EpiWeb

Inlägg av Åkesson »

Näpp inte än, men dom nya burkarna som just nu är i produktion kommer att ha Epiweb bakgrunder
Groda

Inlägg av Groda »

Jag har ingen erfarenhet av epiweb men jag har erfarenhet av dusk som saluför produkten. Efter massvis problem med deras produkter (läs trasig pumpar och dysor) har dom helt enkelt valt att sluta svara på våra mail. Seriös verksamhet? Kommer inte köpa en enda produkt till från dom.
Gurra
SDS-medlem
SDS-medlem

Inlägg av Gurra »

Då jag själv har väldigt goda erfarenheter av Dusk så är jag lite nyfiken på vad du har haft för problem med grejerna du har köpt av dom?
Groda

Inlägg av Groda »

Första pumpen var kass, sen fick jag en ny då visa det sig att den inte klara av att driva så många dysor som det var lovat. Ett flertal dysor är trasig. Dom har strulat bort leveranser, varit enormt sega med att svara på mail/rätta till fel ja listan kan göras lång.

I slutändan står jag med en underdimensionerad pump, trasiga dysor och en återförsäljare som gått under jorden.
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Har gett tack: 344 gånger
Har fått tack: 321 gånger
Kontakt:

Inlägg av RicardH »

det var väl inte riktigt det jag trodde tråden skulle behandla även om jag verkligen har respekt för din frustration Groda! Verkligen!

Men vad säger någon som haft Epiweb - några kommentarer? :shock:
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Groda

Inlägg av Groda »

onödigt dyr produkt som lätt kan ersättas av massa andra imo

En sak som nyss slog mig är likheten med 3M:s skurrondeller och epiweb. dom ser lika ut och känns lika dessutom är dom tillverkade i samma material.

Skur
http://multimedia.3m.com/mws/mediawebse ... 6E666666--
http://multimedia.3m.com/mws/mediawebse ... 6E666666--

Epiweb
http://www.epiweb.se/mm/stationery/A_Ve ... renzii.jpg
Epi_Swe
Började med grodor år: 2008
Kontakt:

Inlägg av Epi_Swe »

Hej "Groda"!

Jag blir lite förundrad när jag läser ditt inlägg angående Dusk som jag driver. Jag har inte hört något ifrån dig angående något system som inte fungerar. Nu vet jag inte vem du är då jag inte ser något namn. Vi hade problem med en sändning pumpar som hade små sprickor i pumphuset. Vilket gjorde dom otäta. Alla som fått dessa pumpar har fått ersättningspumpar. Pumpen har kapacitet för 10 dysor, och klarar den inte det så är det något fel på installationen eller pumpen.

Att jag gått under jorden är absolut inte sant. Jag kan ibland ha svårt att svara på telefon då jag är ute och reser. Men man kan tala in meddelande eller skriva mail så återkommer jag, Oftast inom 12 timmar.

Jag råder dig till att ta kontakt med mig på antingen telefon 08-659 25 75 eller på duskinterior@telia.com så vi får reda ut vad som hänt.

Angående EpiWeb som vi tagit fram:

När vi testade fram materialet utgick vi faktiskt ifrån strukturen och uppbyggnaden av s.k "Doodle Bugs", liknande det material som Groda visar. Tillverkningsprocessen är också liknande. Men där slutar likheterna.

EpiWeb är uppbyggd av PET-plast. Skurblock mfl är gjorda i polyester eller nylon.
Skurblock innehåller slipmedel och är inte UV-stabila. Skurblock är dessutom inte gjorda för att tjocka rötter ska kunna tränga sig igenom som i EpiWeb.

Ta inte detta som någon form av marknadsföring utan som en ren information och svar på frågan.

Med vänlig hälsning

Mikael Karlbom, Dusk Tropic
Groda

Inlägg av Groda »

Jag blir lite förundrad när jag läser ditt inlägg angående Dusk som jag driver. Jag har inte hört något ifrån dig angående något system som inte fungerar
Varken jag eller mina kollegor kallar sig groda när vi försökt kontakta dig
EpiWeb är uppbyggd av PET-plast. Skurblock mfl är gjorda i polyester eller nylon.
Skurblock innehåller slipmedel och är inte UV-stabila. Skurblock är dessutom inte gjorda för att tjocka rötter ska kunna tränga sig igenom som i EpiWeb.
PET är en polyester och det finns skurrondeller både med och utan slipmedel.

Vill du prata om defekta produkter är du välkommen att ringa

/Johan Söderström
Universeum
031-3356455
Epi_Swe
Började med grodor år: 2008
Kontakt:

Inlägg av Epi_Swe »

Hej igen Groda,

Skönt att vi fick utrett problemet på telefon.
Måste dock kommentera angående PET och Polyester. PET tillhör polyesterfamiljen. Det är riktigt.
90 % av alla skurprodukter är dock gjorda av Nylon.
Något som jag tycker är viktigt är att råvaran i Epiweb består av 70% återvunnet material.
Skriv svar

Återgå till "Terrarium och teknik"