Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Terrarier

Övriga diskussioner.
Finnw
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2012
Har fått tack: 1 gång

Terrarier

Inlägg av Finnw »

Om man bortser från Exoterra, vilka säljer terrarier ( i Sverge) då? Jag är inte ute efter några hemmabyggare.
Jag har varit inne på Imazo och kollat men finns det några fler? Tips någon?
Jag är ute efter något stort, hittade ett på Imazo som har måtten 150x60x100cm = 900lit.
Fd Parachanna.
Användarvisningsbild
jsl
Kassör
Kassör
Började med grodor år: 2008
Har gett tack: 3 gånger
Har fått tack: 53 gånger

Re: Terrarier

Inlägg av jsl »

Aquael bygger terrarier men tror deras största är 100x50x50. Jag har 2st sådana själv.
MattiasS
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2011
Har gett tack: 1 gång

Inlägg av MattiasS »

Färdiga terrarier är nog 900l den största, men TROR att det ska finnas ett som är större. Man kan ju höra med Dala zooline om dom nu är i drift och special beställa ett. Men annars får du höra med Hc, han köper väl terrarier från polen, kanske finns stora att hämta därifrån?
Finnw
SDS-medlem
SDS-medlem

Inlägg av Finnw »

jsl skrev:Aquael bygger terrarier men tror deras största är 100x50x50. Jag har 2st sådana själv.
Kollade deras hemsida och dom var lite för små.
Fd Parachanna.
Finnw
SDS-medlem
SDS-medlem

Inlägg av Finnw »

MattiasS skrev:Färdiga terrarier är nog 900l den största, men TROR att det ska finnas ett som är större. Man kan ju höra med Dala zooline om dom nu är i drift och special beställa ett. Men annars får du höra med Hc, han köper väl terrarier från polen, kanske finns stora att hämta därifrån?
Dala zooline hittade jag inget på och Hc hade också 900lit men jag får tag i det i götet för en billigare peng.
Fd Parachanna.
MattiasS
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem

Inlägg av MattiasS »

Fråga på Nols ciklidhobby dom bygger ju akvarium efter beställning så ett terrarium borde ju vara ännu lättare.
Nä Dala Zooline är lite frånvarande dock så är deras ramburkar riktiga arbetshästar så kvalitén finns ju. Dock inte viljan att bygga tyvärr. :evil:
Användarvisningsbild
UllavL
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2013
Har fått tack: 21 gånger

Inlägg av UllavL »

I Stockholm kan man beställa terrarier i vilket mått som helst från Södermalms Akvarieaffär eller Akvarielagret.
Herpers choice utanför Uppsala har också tror jag. Men bor du ute i landet får du sannolikt fixa transport själv.
Ulla
Finnw
SDS-medlem
SDS-medlem

Inlägg av Finnw »

Jag kan även beställa från Majornas glas här i Götet men jag var mer ute efter ett färdigbyggt.
Ska nog ändå kolla vad han tar för att bygga ett 900lit åt mig.

Annars var det stor skillnad på ett färdigtbyggt terrarie på 900lit mellan Götet och Uppsala.

Platsen där det ska stå är röjd så vad det nu blir för något så blir det nog beställt i veckan :D
Fd Parachanna.
MattiasS
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem

Inlägg av MattiasS »

Så du satsar på stora burkar nu? Då måste du allt berätta vad det ska hysa för invånare . Har själv ett 900l som jag ska byta botten på men tänkte bära upp skiten på övervåningen först innan jag byter botten glaset. :twisted:
Enda nackdelen jag ser med dom färdigbyggda är ventilationen på sidan och avsaknaden av ventilation på framsidan + att frontglaset är väldigt högt. Hade hellre sett en lägre front och större glasdörrar + ventilation på framsidan. Men det är stor och det ska bli kul att inreda det nån dag.
Användarvisningsbild
StyrbjörnK
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem

Inlägg av StyrbjörnK »

Om du ska beställa från Majornasglas och vill ha vent på framsidan så måste du beskriva väldigt exakt vad du vill ha. Jag beställde nämligen ett 400 liters av honom med ventilation på framsidan (under skutglasen) men då byggde han en riktigt skum lösning som tyvärr inte fungerar! Så visa en bild på ett terrarium liknande det du vill ha så att han fattar! Om jag inte varit så ivrig att börja hade jag definitivt klagat....

Så här byggde han min vent. Luften kan inte passera och därmed funkar det inte.
Bilagor
20131201_142258 (480x640).jpg
Skriv svar

Återgå till "Övrigt"