Hur bra fungerar kokosmatta, att limma upp som bakgrund jämfört med xaximplattor?
Fäster och växer bromelior, mossor, tillandisior osv. lika bra i det?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
kokosmatta vs. xaxim
-
MickeB
- Började med grodor år: 1990
Re: kokosmatta vs. xaxim
Jag har provat coccosmatta och formad coccosmatta det förstnämnda funkar ok, mossor vill inte riktigt ta sig men bromelia och andra växter växer bra men mattan ruttnar ganska fort om man gämnför med xaxim . Den formade mattan e värdelös och ruttnar och faller sönder väldigt fort så enlig mig så är xaxim överlägsen.
Har även i grodväg.
2.2.0 Agalychnis Spurrelli
MVH Micke (Kennel Atrox)
2.2.0 Agalychnis Spurrelli
MVH Micke (Kennel Atrox)
- mats_wikstrom
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2004
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
- JMild
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2012
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 57 gånger
Re: Sv: kokosmatta vs. xaxim
Enig. Har kastat ut min kokos bakgrund. Dock tycker jag själv att xaxim är i dyraste laget så jag har ingen sån bakgrund heller men det är av rent ekonomiska skäl.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
-
HåkanP
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 22 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
Kokos- matta/krukor/bakgrund är en ihop limmad produkt som verkar variera väldigt i kvalitet.
Har en del planterings krukor och pressad bakgrund som hållit hur bra som helst i åratal... Eller dåligt? Eftersom det varken ruttnat, möglat eller ens vill växa mossa på dem!
Och andra som limmet löses upp och börjar mögla, på några månader. I de har det växt "grönt" inifrån!
Man undrar vilken produkt som är bra (gift fritt lim t.ex) och vilken som inte är det?
Har en del planterings krukor och pressad bakgrund som hållit hur bra som helst i åratal... Eller dåligt? Eftersom det varken ruttnat, möglat eller ens vill växa mossa på dem!
Och andra som limmet löses upp och börjar mögla, på några månader. I de har det växt "grönt" inifrån!
Man undrar vilken produkt som är bra (gift fritt lim t.ex) och vilken som inte är det?
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
Fruit flies like bananas"
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 188 gånger
- Har fått tack: 646 gånger
- Kontakt:
Under normala omständigheter skulle min gissning vara minst 30 år, möjligen betydligt längre.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier