Har nu för första gången fått egna ungdjur av (R.Imitator V/J).
Så behöver lite tips.
Så nu sitter den i godislådan jag använt som uppstigningsburk.
Men vad är sen en lämplig storlek på terrarium/låda att ha dessa i?
Och nu får den hoppstjärtar av varierande storlek men hur stora måste dom vara innan dom kan ta d.melanogaster och d.hydei?
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Ungdjur!
-
BengtO
- Styrelse

- Började med grodor år: 1986
- Har gett tack: 46 gånger
- Har fått tack: 202 gånger
Re: Ungdjur!
Ju snabbare de kommer in i ett normalt terrarie med väl fungerande ventilation desto bättre. Funktionen är viktigare än storleken. Du kan börja mata försiktigt med den lilla flugan så att de vänjer sig tidigt, men så länge det finns gott om hoppstjärtar brukar de rata flugorna. Mina vuxna Varadero tar D.hydei vilket inte alla Ranitomeyor gör.
- osn
- Började med grodor år: 2001
- Har fått tack: 3 gånger
- Kontakt:
Re: Ungdjur!
Instämmer helt BengtBengtO skrev:Ju snabbare de kommer in i ett normalt terrarie med väl fungerande ventilation desto bättre. Funktionen är viktigare än storleken. Du kan börja mata försiktigt med den lilla flugan så att de vänjer sig tidigt, men så länge det finns gott om hoppstjärtar brukar de rata flugorna. Mina vuxna Varadero tar D.hydei vilket inte alla Ranitomeyor gör.
De flesta tar D. hydei men man får vara väldigt försiktig med den så att det inte blir för mycket av dem i burken.
Samma sak gäller hoppstjärtar, ibland kan det bli galet mycket av dem på kort tid i vissa burkar. Hellre mata ofta med få foderdjur, så minskar man stressen för grodan.
Dennis Nilsson
http://www.DartFrog.tk