Admin skrev:Är Confessors sätt att modifiera Exoterras terrier billigt?
För att börja där så är svaret NEJ !

Sedan:
Christin skrev:Ert forum är STORT, vilket är jättebra, men det tar tid att hitta. Därför får ni "idiot frågor" hela tiden.
Jag håller med om att det har blivit stort, MEN det flesta "idiotfrågor" kommer från folk som helt enkelt är för lata för att gå in på nybörjartrådar. Visst man hittar inte allt där men det är en bra början! För det finns massor med trådar som börjar typ "Hej jag heter Olle och jag ska börja föda upp pilgiftsgrodor. Hur ska jag göra ?" Och sedan efter ca 10 andra frågor kommer naturligtvis "Jag vill köpa äkta par av den och den grodan."
Och det är något som stör mig väldigt mycket. Dels är dessa personer borta efter max 2 månader och dels är det att börja i helt fel ända. Jag tycker att man ska börja med att försöka hålla grodorna vid liv.....kanske till och med få dom att må riktigt bra. Och lyckas man med det och dessutom har en hane och en hona av nån art så kommer valparna av sig självt.
Och för att sedan komma in på ursprunget av tråden, budgetlösningar. Samma sak här, fel ända. Har man inte riktigt råd med att starta upp ett terrarium och sedan köpa grodor då ska man inte heller börja med dom.
Detta är fortfarande en väldigt liten hobby, och bor man lite knepigt till så kanske man måste åka hyfsat långt för en skitgrej, ex.vis foder. Det är inte alltid saker kan lösas via posten.
Pilgiftsgrodor ska vara en lyxhobby, så att seriöst folk som verkligen bryr sig om djuren finns här. Visst man kan vara fattig och bry sig, men då kan man köpa vandrande pinnar.
Sammanfattningsvis, har du råd och bryr dig. Då är det bara att köra igång. Och när du sedan har koll på läget (erfarenhet), då kan man testa olika saker.
Detta låter nog väldigt snobbigt, men ju fler grodor som finns inom hobbyn desto säkrare blir arterna inom hobbyn.