Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
K A L L E L S E till ÅRSMÖTE och G R O D D A G 24 mars 2012
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Re: K A L L E L S E till ÅRSMÖTE och G R O D D A G 24 mars
Hej på er!
Simon Bomholt ringde mig för ett dygn sedan (må kväll) och meddelar att han har lunginflammation med hög feber. Det innebär att hans föredrag utgår. De som beställt grodor av honom får dem levererade av Vagn (han som säljer LED-lampor/lister).
Orsaken till att vi dröjt med detta besked är att vi jagat nya föredrag som dårar. Vi ville helt enkelt släppa det med besked om vad som kommer istället.
Jag fick precis (22:42) veta att en mycket god ersättare som vi trodde skulle fixa det, tyvärr inte får ihop det, och vem kan förebrå någon för det med tanke på den korta framförhållningen!?
Vi gör verkligen vad vi kan för att få till minst ett grodföredrag som inte bara är ett föredrag utan ett bra sådant.
Har du något kreativt förslag så skicka gärna ett pm. Det skall dock handla om grodor, då tekniksidan redan är till fyllest uppbokad.
Simon Bomholt ringde mig för ett dygn sedan (må kväll) och meddelar att han har lunginflammation med hög feber. Det innebär att hans föredrag utgår. De som beställt grodor av honom får dem levererade av Vagn (han som säljer LED-lampor/lister).
Orsaken till att vi dröjt med detta besked är att vi jagat nya föredrag som dårar. Vi ville helt enkelt släppa det med besked om vad som kommer istället.
Jag fick precis (22:42) veta att en mycket god ersättare som vi trodde skulle fixa det, tyvärr inte får ihop det, och vem kan förebrå någon för det med tanke på den korta framförhållningen!?
Vi gör verkligen vad vi kan för att få till minst ett grodföredrag som inte bara är ett föredrag utan ett bra sådant.
Har du något kreativt förslag så skicka gärna ett pm. Det skall dock handla om grodor, då tekniksidan redan är till fyllest uppbokad.
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
-
Simon Bomholt
- Började med grodor år: 1994
- Har fått tack: 3 gånger
- Kontakt:
Jeg er rigtigt ked af at jeg ikke kan komme, da jeg faktisk glædede mig meget til at komme op til jer og holde foredrag.
Som Ricard nævner tager Vagn de grodor med som folk har bestilt.
Hvis der er nogen som havde planer om at skulle købe xaxim ved mig, kan i sende en pm med det og vagn kan tage det med, og modtage betalingen.
Jeg havde ellers lige fået et fint sortiment hjem af planter til at kunne tage med til weekenden, men de må så blive solgt online. Jeg håber meget på at komme op til høst mødet istedet og holde mine foredrag der.
Jeg beklager meget at det er med så kort varsel, men sygdom er desværre ikke noget man selv kan styre
Som Ricard nævner tager Vagn de grodor med som folk har bestilt.
Hvis der er nogen som havde planer om at skulle købe xaxim ved mig, kan i sende en pm med det og vagn kan tage det med, og modtage betalingen.
Jeg havde ellers lige fået et fint sortiment hjem af planter til at kunne tage med til weekenden, men de må så blive solgt online. Jeg håber meget på at komme op til høst mødet istedet og holde mine foredrag der.
Jeg beklager meget at det er med så kort varsel, men sygdom er desværre ikke noget man selv kan styre
- LarsH
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 19 gånger
- Har fått tack: 36 gånger
Vill bara påminna om följande tråd:Urbanw skrev:Du kan bara dyka upp, medlemskap i föreningen kan lösas och betalas i "dörren".Robert_P skrev:Har inget att sälja så jag behöver inget bord. Vill bara handla, kolla grodor, lyssna på föredrag och träffa pilgiftsfolk
forum/viewtopic.php?f=20&t=3164
Snart är det onsdag kväll, sedan kommer GRODDAGEN!!!
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
-
HåkanP
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2010
- Har gett tack: 22 gånger
- Har fått tack: 14 gånger
Min närvaro på groddagen står och tippar - haft en mindre eldsvåda hemma. Inga större brandskador eller vattenskador, elden hade självdött men f-n vad det ligger sot i hela huset. Sambo och son togs med av ambulans för lättare rökskador och chock de fick då de kom hem och öppnade ytterdörren.
Tar just nu timme för timme och ser vad som sker. Det är försäkringsbolag, skadereglerare, skadesanering och t.o.m. anmälan mot larmbolaget som var på plats och åkte utan åtgärd 2 timmar innan sambon och sonen kom hem. Man undrar vad man betalt för i alla år när de skickar ut någon clown då det gäller. Fast den anmälan kommer både från polis och brandkåren som inte varit med om liknelse till 'tabbe'.
/Håkan
Tar just nu timme för timme och ser vad som sker. Det är försäkringsbolag, skadereglerare, skadesanering och t.o.m. anmälan mot larmbolaget som var på plats och åkte utan åtgärd 2 timmar innan sambon och sonen kom hem. Man undrar vad man betalt för i alla år när de skickar ut någon clown då det gäller. Fast den anmälan kommer både från polis och brandkåren som inte varit med om liknelse till 'tabbe'.
/Håkan
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"
Fruit flies like bananas"
-
RicardH
- SDS-medlem

- Kontakt:
Hemskt på alla sätt! Lycka till med allt Håkan och måtte du ha alla skadereglerare med dig i detta!
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Uhhh vad hemskt och otroligt dumt. Vi skulle nästan ha råkat ut för något likadant för ett par tre månader sedan när frun satte en sopkorg i brand med fimpar. Lyckligtvis upptäckte hon det i sista sekund och kunde släcka elden innan den blev för stor. Jag håller tummarna för er.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Hej!
Här kommer ny info om groddagens program. Som ni troligen har läst kan Simon Bomholt inte delta pga en lunginflamation. Istället för hans presentationer blir det
Panel med Bengt Olsson (BengtO), Simon Hultby (Simon), Micke Kaiser (Confessor) och ev. Urban Vikenborg (Urbanw)
Tanken är att denna panel ska besvara och diskutera frågor som publiken, dvs vi övriga, ställer. Fundera gärna i förväg på intressanta frågor kring grodor, hur vi håller dem, våra terrarier, foder, förhållandena i naturen, för- och nackdelar med olika lösningar och allt möjligt annat. Syftet är inte att ge definitiva svar på alla frågor men att skapa en intressant och lärorik diskussion.
Det kommer att bli intressant att höra era frågor och paneldeltagarnas svar!
Här kommer ny info om groddagens program. Som ni troligen har läst kan Simon Bomholt inte delta pga en lunginflamation. Istället för hans presentationer blir det
Tanken är att denna panel ska besvara och diskutera frågor som publiken, dvs vi övriga, ställer. Fundera gärna i förväg på intressanta frågor kring grodor, hur vi håller dem, våra terrarier, foder, förhållandena i naturen, för- och nackdelar med olika lösningar och allt möjligt annat. Syftet är inte att ge definitiva svar på alla frågor men att skapa en intressant och lärorik diskussion.
Det kommer att bli intressant att höra era frågor och paneldeltagarnas svar!
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
-
RicardH
- SDS-medlem

- Kontakt:
Våren har kommit till Gränna! Sitter på en solig altan i c:a 15°C och skriver om årets verksamhet. Härligt!

- PontusS
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Trevligt Ricard! 
Gutt att det inte är länge kvar nu!
Ska bli kul med Groddag, var ett tag sen nu som jag hade möjlighet att vara med!
Gutt att det inte är länge kvar nu!
Ska bli kul med Groddag, var ett tag sen nu som jag hade möjlighet att vara med!
-
RicardH
- SDS-medlem

- Kontakt:
känn dig väldans välkommen!