http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt ... -b-2628296
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Grodor på Hemnet
-
tony
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Grodor på Hemnet
Jag och min sambo lade ut vår bostadsrätt till försäljning för några dagar sedan. När fotografen som mäklaren ordnat var på besök blev både han och mäklaren helt fascinerade av grodterrariet och fotografen bestämde att det skulle vara med på bilderna. Så nu ligger lägenheten ute på Hemnet med ett grodterrarium med på bilderna, kanske första gången i Hemnets historia?
Tony
1.1.0 Dendrobates tinctorius "Regina"
- LarsH
- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 19 gånger
- Har fått tack: 36 gånger
Re: Grodor på Hemnet
Kul!
Jag hade 2 st besiktningsmen hemma hos mig under försommaren, för att kolla kvaliten på fönster åt LVF. Den ena kollade bara grodor och sjöhästar, och skrev under protokollet att jag skulle få alla mina fönster bytta på LFV's bekostnad.
Kul man har nytta av sin hobby.
Jag hade 2 st besiktningsmen hemma hos mig under försommaren, för att kolla kvaliten på fönster åt LVF. Den ena kollade bara grodor och sjöhästar, och skrev under protokollet att jag skulle få alla mina fönster bytta på LFV's bekostnad.
Kul man har nytta av sin hobby.
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Jag gillar hur det bara står där utan vidare förklaring! Helt självklar del av möblemanget på något vis.
Snart kommer det finnas med i inredningstidningar!
Snart kommer det finnas med i inredningstidningar!
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 321 gånger
- Kontakt:
Älskar ert soffbord och sideboard (det med minijordgloben!) - och självklart jättekul att se ett exoterra i Hemnets katalog!
Är det kvicksilverlampa eller?
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
Har också haft nytta av dem vid en lägenhetsbesiktning, reticulata verkar vara den art som har störst inverkan på besiktningsmän och därmed gör livet lättare för oss andra 
-
tony
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2009
Tack! Soffbordet är från 50-talet, men vårt sideboard är nytt, från Ikea. Perspektivet är lite knepigt, jordgloben är faktiskt ganska normal storlek (alltså cirka 25 cm i diameter) och är för övrigt från 40-talet. Lampan är en kvicksilverarmatur, inköpt 1995 sedan förvarad i förråd under många år, den kom till heders igen när jag köpt Exo Terra-burken.Hulteke skrev:Älskar ert soffbord och sideboard (det med minijordgloben!) - och självklart jättekul att se ett exoterra i Hemnets katalog!Är det kvicksilverlampa eller?
Grodorna har för övrigt flyttat med nu, jag var lite nervös över det och beslutade mig för att låta dem vara kvar i Exo Terra-burken eftersom inredningen är väldigt stabil, alla växter är väl rotade och inga lösa delar kan röra sig eftersom rötterna är fastkilade ordentligt. Jag förväntade mig att de skulle gömma sig under flera dagar eftersom det rimligtvis borde vara skrämmande, men icke, de satt och kikade ut genom framrutan t.o.m. i bilen på väg till huset. Farsan, som hjälpte till att köra flyttlasset, hade en neonfärgad arbetsjacka på sig, hans hypotes var att de trodde att han var en gigantisk artfrände och därmed kände sig trygga.
Tony
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
HUS? Då blir det väl plats för fler (terrarier med grodor alltså) dylika framöver?
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.