Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
Enkyträer som yngelfoder?
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Re: Enkyträer som yngelfoder?
De som känner till Södermalms akvarieaffär har sett hans röda "akvariesand". Det är bränd lera i porösa klumpar på ca 5 mm. Detta går bra att odla enkyträer i om det hålls bara precis fuktigt. Man matar mellan två glasbitar som ligger ovanpå där de kryper in och blir lätta att skörda.
Hulteke skrev:
"I mina terrarier råder helt enkelt flower-power"
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Enkyträer som yngelfoder?
Det är inte Aquaclay(akvariegruset) som han använder som substrat utan nåt som kallas Seramis. Det har jag inte hittat i Sverige trots att jag letat. Om nån vet var det finns så meddela gärna mig. Aquaclay kanske funkar också, man kan ju prova
-
RicardH
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 2001
- Har gett tack: 344 gånger
- Har fått tack: 323 gånger
- Kontakt:
Sant. Det är inte detsamma som hans akvariesand även om de vid en första anblick liknar varandra.jsl skrev:Det är inte Aquaclay(akvariegruset) som han använder som substrat utan nåt som kallas Seramis. Det har jag inte hittat i Sverige trots att jag letat. Om nån vet var det finns så meddela gärna mig. Aquaclay kanske funkar också, man kan ju prova
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 188 gånger
- Har fått tack: 646 gånger
- Kontakt:
Ibland blir man ju förbluffad. Seramis är extremt vanligt i Tyskland, men jag såg aldrig någon anledning till att leta efter det i Sverige. Nu verkar den finnas (anledningen alltså, inte Seramis).jsl skrev:Det är inte Aquaclay(akvariegruset) som han använder som substrat utan nåt som kallas Seramis. Det har jag inte hittat i Sverige trots att jag letat.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- Simon
- SDS-medlem

- Började med grodor år: 1996
- Har fått tack: 1 gång
Är du säker på att det inte är samma? Så förstod jag det på honom. Men jag kan ha fattat fel.Hulteke skrev:Sant. Det är inte detsamma som hans akvariesand även om de vid en första anblick liknar varandra.jsl skrev:Det är inte Aquaclay(akvariegruset) som han använder som substrat utan nåt som kallas Seramis. Det har jag inte hittat i Sverige trots att jag letat. Om nån vet var det finns så meddela gärna mig. Aquaclay kanske funkar också, man kan ju prova
Hulteke skrev:
- jsl
- Kassör

- Började med grodor år: 2008
- Har gett tack: 3 gånger
- Har fått tack: 53 gånger
Nu var det 2 år sen jag var där men jag hade ingående samtal med honom om det så jag är väldigt säker på det jag skrev. Sen kan han ju ha ändrat sig de senaste 2 åren, det vet inte jag.