nu har mitt D.Lecu..... Yngel fåt 2 armar och 2 ben och gular än svartast =) vad gör jag ska jag bara slänga in han i burken? med dom andra grodorna eller?
ska han få ligga i vattnet ännu ett tag eller?
det är ju mitt första yngel så? har inte sån stor koll
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
VAD GÖR JAG NU DÅ Med ynglet?
- FrankD
- Styrelse

- Började med grodor år: 2007
- Har gett tack: 187 gånger
- Har fått tack: 645 gånger
- Kontakt:
Re: VAD GÖR JAG NU DÅ Med ynglet?
Det låter som om du har en burk som är reserverad för småttingarna? I de gamlas terrarium har de betydligt svårare att hävda sig.
Det är i alla fall bäst att låta ungen bestämma själv när den vill lämna vattnet. Om burken har en liten och grund vattendel är det bara att placera ynglet i den och vänta. Annars får du samma effekt med en liten skål med någon cm vatten i. När metamorfosen är avslutad vill ynglet helst ha hoppstjärtar, men leucomelasarna klarar rätt tidigt även D. melanogaster.
Lycka till!
Det är i alla fall bäst att låta ungen bestämma själv när den vill lämna vattnet. Om burken har en liten och grund vattendel är det bara att placera ynglet i den och vänta. Annars får du samma effekt med en liten skål med någon cm vatten i. När metamorfosen är avslutad vill ynglet helst ha hoppstjärtar, men leucomelasarna klarar rätt tidigt även D. melanogaster.
Lycka till!
-
Perre
- Började med grodor år: 2010
Re: VAD GÖR JAG NU DÅ Med ynglet?
jag har han i en liten plast burk. i det stora vivariumet i den burken har jag Cuba mossa och Xmas mossa och nått blad med lock på med hål.
men nu har jag bytt ut vattnet och satt betydligt mindre. och då har jag lagt ner burken på marken tänkte presic som du så får han hopp upp ur lådan när han känner sig redo..
men nu har jag bytt ut vattnet och satt betydligt mindre. och då har jag lagt ner burken på marken tänkte presic som du så får han hopp upp ur lådan när han känner sig redo..
Har du satt Yxan i båten får du Ro utav bara hällväte