Jag redeogör helt kort för dagarna.
Den fulla versionen kommer i nästa nummer av Pilgiftaren. Fyll gärna på med bilder och kommentarer!
Fredag 22 oktober
Vi var ett gäng som bodde på Slottsskogens vandrarhem och allt eftersom trillade vi in, en efter en, beroende på om vi hade rest från Varberg, Oskarshamn eller Umeå! Vi åt och drack gott fram tills de stängde restaurangen. Styrelsen tillbringade 23-03 i ett styrelsemöte.
Lördag 23 oktober
Efter frukosten begav sig ett gäng av till Botaniska Trädgården. De såg en del grodor men undertecknad var då på Naturhistoriska och ställde upp bord och fixade, men Simon eller ngn av er andra som var där kanske vill lägga ut texten lite om det här?
En stund efter 11 körde Dennis igång ett bildspäckat föredrag om en resa till Panama.
13:30 Drog försäljningen igång. Det var många som kom och tittade och både säljare, köpare och länsstyrelsens kontrollant var nöjda!
Efter en stunds vila vart det dags för mat. Många lärorika samtal hanns med. Bevingat ord för min del är
"eller varför inte ta en alkotte?" myntat av Simon H som föredrar äkta vara framför Tadpod Tea.
Söndag 24 oktober
Söndagen inleddes med ytterligare en ekolokisk frukost för att sedan övergå i en finfin förevisning av Universeums anläggningar, både ute i utställningen och bakom kulisserna. Exv. var vi ovanför oceantanken (1'400'000 liter) och matade hajar och andra fiskar ...
För egen del fick jag med mig 1.1.1 R.imitator Cainarachi/nominat, flugsugar, en bok, massor med foder och ett brett leende ...
Nu får nui andra fylla på!