Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS

Akvarium till terrarium,vilken groda kan jag ha?

Frågor och diskussioner om pilgiftsgrodor.
Filip jakobsson
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Började med grodor år: 2008
Har fått tack: 7 gånger

Re: Akvarium till terrarium,vilken groda kan jag ha?

Inlägg av Filip jakobsson »

Varför skall du "tvunget" använda dig av akvariet?? Finns bättre begagnade terrarium som inte kostar så mkt, så slipper du ombyggnationer och kan köra krutet på inredningen direkt ist. Jag vill ju då råda till en större art ist för en Ranitomeya-variant. Ex Leucomelas, Tinctorius eller Azureus. Lite lättare och större.

/Lycka till
-Ju mer man vet, desto mer mer inser man hur lite man vet
MarkusB
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2021
Har gett tack: 2 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Inlägg av MarkusB »

Filip jakobsson skrev:Varför skall du "tvunget" använda dig av akvariet?? Finns bättre begagnade terrarium som inte kostar så mkt, så slipper du ombyggnationer och kan köra krutet på inredningen direkt ist. Jag vill ju då råda till en större art ist för en Ranitomeya-variant. Ex Leucomelas, Tinctorius eller Azureus. Lite lättare och större.

/Lycka till
Poängen är att jag redan har ett akvarium även om slutsumman blir densamma. Det har att göra med hur jag lägger upp förslaget.
MarkusB
SDS-medlem
SDS-medlem
Började med grodor år: 2021
Har gett tack: 2 gånger
Har fått tack: 4 gånger

Inlägg av MarkusB »

LarsÖ skrev:Jag är inte jättetänd på ditt upplägg. Burken är i minsta laget. Ju mindre desto mer svårskött.
Bilden på ditt sängskåp gör ju att det inte är så många frihetsgrader här. Men jag skulle i alla fall behålla akvariet på sin avsedda botten och bygga en överdel av limmade glas, så att akvariet står för en skaplig våt-del och bakväggen får hyllor osv av fogskum. Öppning framåt, förståss.
När det gäller att övertyga en skeptisk sambo finns det ett osvikligt trick: Skaffa en (1) ensam vuxen hanne av azureus. Kvinnor faller för färgen, och när den börjar sjunga efter sällskap, då kommer hon att tjata på dig efter en hona åt "den stackars grodan".
/Lars Ö
Tror du det blir svårskött med en hög liten burk? Jag tycker att bruken blir så tråkig på längden, men de större grodorna är ju väldigt fina. Ditt tips var ju en bra ide för att övertyga, blir ju svårt att förklara den första bara. :)

Förresten så kan vi fortsätta i denna tråden:forum/viewtopic.php?f=19&t=1202 Jag har krånglat till det lite med två trådar.
admin Frank
Site Admin
Site Admin
Har fått tack: 1 gång
Kontakt:

Inlägg av admin Frank »

Viridis skrev:Förresten så kan vi fortsätta i denna tråden:forum/viewtopic.php?f=19&t=1202 Jag har krånglat till det lite med två trådar.
Då låser jag tråden.
Låst

Återgå till "Pilgiftsgrodor"