"Frog the Planet!" Som en av grupperna heter hehe
Är du intresserad av att bli medlem i Svenska Dendrobatidsällskapet, läs mer under Om SDS
-
Palmbeach
- Tidigare SDS-medlem

- Började med grodor år: 2008
Re: Facebook
Angående facebook så är det överlägset det bästa forumet just nu för pilgift tycker jag, det finns MASSOR olika användare som lägger upp mängder med tips/bilder/videos/trådar mm mm om hur dom håller och föder upp grodor. Som medlem söker man bara på exemplevis "piosondartfrog" eller liknande och lägger till användare med det intresset! Jag tycker det är guld och har fått massor med info angående uppfödning osv av diverse grodor! Sen finns det flera grupper för just enbart pilgift
Hoppas ingen tog illa upp då jag inte ens är medlem i föreningen än men jag skapade en då ingen verkade göra det (lämnar gärna över gruppen till den som vill hålla i den) Pilgift finns nu som grupp. Vill ni ha någon speciell bild som presentationsbild för gruppen? Och ska jag direkt hänvisa till pilgift.se ? eller försöka få igång diskussioner på facebook också? om ni vill ta över gruppen eller har förslag på utformning/inriktning skriv till mig (Daniel Hedström på facebook, mobsterius@gmail.com på MSN eller här även om jag lite mer sällan här)
Tar gärna emot bilder som kan användas till sidan med fotografens godkännande. Kommer lägga ut information om facebookgruppen när den börjar se lite vettig ut med bilder och så. Och på Facebookgruppen tänkte jag länka hit. dvs alla vägar leder till pilgift.se 
Förhoppningsvis kan det leda till någon ny medlem...ska betala själv så jag är riktig medlem också
Förhoppningsvis kan det leda till någon ny medlem...ska betala själv så jag är riktig medlem också
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
självklart vill man väl ha in alla grodintressersade HÄR och inte i en parallell grupp på facebook.....
Länka hit alltså! 
Thomas
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....
Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.
Jo, absolut men en aktiv facebookgrupp med prat kanske lockar mer folk att tittade vidare till hemsidan än om det är en ganska död facebookgrupp. Lite som att en förening kan vara levande men om den inte har en levande hemsida så blir det svårt att få dit nytt folk 
Jag säger inte att pilgift har bekymmer så för det har jag ingen aning om men om facebookgruppen ska vara en tillgång kanske det ska vara lite fart där
Jag säger inte att pilgift har bekymmer så för det har jag ingen aning om men om facebookgruppen ska vara en tillgång kanske det ska vara lite fart där
-
tummen
- Har gett tack: 5 gånger
- Har fått tack: 4 gånger
Det är mycket möjligt att du har rätt, jag hänger inte där (på facebook alltså) så det låter jag dig avgöra....Mobster skrev:Jo, absolut men en aktiv facebookgrupp med prat kanske lockar mer folk att tittade vidare till hemsidan än om det är en ganska död facebookgrupp. Lite som att en förening kan vara levande men om den inte har en levande hemsida så blir det svårt att få dit nytt folk
Thomas
-
Shimo
Övergavs denna tanken? Hittar inget på Facebook om pilgiftsgrodor.. Något att väcka liv i? Med tanke på att "alla" snart har FB, kan det ju vara ett bra forum att visa upp föreningen på.
-
Shimo
Hittade inget innan, men fick nyss info om detta.. Kan det vara namnet på gruppen? Söker man på pilgift, grodor, dendrobatid eller liknande kommer inte den sidan upp.. Känns lite som om att det är en grupp för redan frälsta, inget som "utomstående" hittar.