Vet någon om det här är tropisk gråsugga eller hoppstjärtar ?

Frågor och diskussioner om odling och uppfödning.
Nelum
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 66
Blev medlem: 18 okt 2017, 21:18
Började med grodor år: 2018
Ort: söderhamn
Har gillat: 88 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 2
Växter till salu: 0

Re: Vet någon om det här är tropisk gråsugga eller hoppstjärtar ?

Inlägg av Nelum » 28 apr 2019, 21:40

Stora kan man ju inte kalla dom.... Men jag fick en bra mix av vuxna(2-3mm)och småttingar.
Den första kulturen jag köpte var för 1 och ett halvt år sedan på en reptilmässa. Det var absolut ingen skillnad på den kulturen.... svårt att se några. Tills man matade och sprejade. Då kröp dom alla fram...
Jag köpte två kulturer av de tråpiska och en kultur av de kubanska oranga (stora). Jag var väldigt nöjd med reptigrotta och kommer absolut att köpa mer om de får in nån mer rolig gråshuggor.

Du måste absolut fått hoppstjärtar för som namnet antyder så hoppar dom 😅
Än så länge så här jag bara sett mina gråshugor krypa ihop sig som en boll när jag är där och petar på dem.
Men de stora grå kubanska.... siter ofta lägst ute på ett blad.... som om den solarsig..... undra varfö🙄

Black&Yellow
Inlägg: 106
Blev medlem: 27 mar 2019, 17:29
Började med grodor år: 2019
Ort: stenhamra
Har gillat: 27 gånger
Blivit gillad: 8 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Vet någon om det här är tropisk gråsugga eller hoppstjärtar ?

Inlägg av Black&Yellow » 28 apr 2019, 21:45

Han frågade mig om han kunde ringa mig. Och jag gjorde det. Då undrade han om de var på ytan eller i jorden. Även nu när jag flyttar på löv så ser jag massor som går på ytan. Sen frågade han om de hoppade och det gjorde de. Särskilt när jag hällde i insekterna i terrariumet så skuttade det iväg massor av hoppstjärtar. Så då var det hoppstjärtar jag fick.
Så han skickar gråsuggor nästa vecka.
Men annars tyckte jag att det var en snabb leverans. Förutom där jag fick hoppstjärtar om det hade varit tropiska gråsuggor så fick jag bara en storlek på 1/2 mm :lol:

Skriv svar

Återgå till "Odling och uppfödning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster