Någonstans runt mitt 25e yngel har jag fått tre som simmar uppochner. Undrar vad detta beror på.
Antar att de blir kortlivade. Någon som har en idé. Tycker inte jag gjort så värst annorlunda mot de innan.
Yngel som simmar uppochner
-
- Ordförande
- Började med grodor år: 1986
- Har gillat: 45 gånger
- Blivit gillad: 197 gånger
Re: Yngel som simmar uppochner
Det är ganska vanligt att en del yngel inte utvecklas korrekt. Om det skulle uppträda oftare kanske grodorna behöver vila lite alternativt ges vitaminer/mineraler
- jsl
- Kassör
- Började med grodor år: 2008
- Har gillat: 2 gånger
- Blivit gillad: 50 gånger
Ett råd i all välmening. 25 yngel är rätt mycket att ta hand om och avyttra sen när de väl blir grodor av det. Mitt råd är att inte ta vara på fler.
-
- Började med grodor år: 2023
- Har gillat: 3 gånger
- Blivit gillad: 15 gånger
- Kontakt:
Det var en kortare period. Ynglen efter var stabilare. Läste något om att det kan bero på infektion i simblåsa.BengtO skrev:Det är ganska vanligt att en del yngel inte utvecklas korrekt. Om det skulle uppträda oftare kanske grodorna behöver vila lite alternativt ges vitaminer/mineraler
Har ju varit lite slappare med att plocka ut ägg så det kan vara på grund av att ägg legat i vatten utsatt för bakterier från typ grodornas avföring osv.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Började med grodor år: 2023
- Har gillat: 3 gånger
- Blivit gillad: 15 gånger
- Kontakt:
Absolut. Har egentligen inte tagit ut ägg för kläckning på senaste… bara inte letat ägg och successivt hittat hanen med yngel på ryggen…jsl skrev:Ett råd i all välmening. 25 yngel är rätt mycket att ta hand om och avyttra sen när de väl blir grodor av det. Mitt råd är att inte ta vara på fler.
Skickat från min iPhone med Tapatalk