Vilka i sverige säljer mer exotiska gråsuggor än kubanska?

Övriga diskussioner.
Black&Yellow
Inlägg: 106
Blev medlem: 27 mar 2019, 17:29
Började med grodor år: 2019
Ort: stenhamra
Har gillat: 27 gånger
Blivit gillad: 8 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Vilka i sverige säljer mer exotiska gråsuggor än kubanska?

Inlägg av Black&Yellow » 27 apr 2019, 16:56

OBS Ingen köp annons för de admin som kollar

Jag undrar om vilka i sverige som säljer mer exotiska gråsuggor än de vanliga kubanska. De jag letar efter är Porcellio laevis "panda" eller liknande.
Då de flesta hemsidor man kan beställa de ifrån kostar antingen en förmögenhet bara på frakt eller så säljs de bara i USA. Borde inte tyskland ha många som säljer olika gråsuggor. Tyskland är ett stor industri när det gäller akvarie.

Skriv gärna vilka andra gråsuggor som trivs hos grodor (klimatet) och som går att få tag i Sverige.

tropfrog
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 574
Blev medlem: 20 sep 2017, 13:52
Började med grodor år: 1997
Ort: Göteborg
Har gillat: 78 gånger
Blivit gillad: 138 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Vilka i sverige säljer mer exotiska gråsuggor än kubanska?

Inlägg av tropfrog » 27 apr 2019, 21:19

De små vita tropiska gråsuggorna är väl egentligen de bästa i grodterrarium. Åtminstone i mitt :)

Det finns en annan sort som i USA kallas för dwarf purple som är likvärdiga. De kallas för något annat i Sverige.

Vill man ha mer ovanliga sorter så gillar jag frank på insektenliebe.

Jag gillar att pyssla med gråsuggor också, men som sällskap till pilgiftsgrodor föredrar jag de beprövade. Grodorna rensar på juveniler av de flesta arterna. Då de kostar några kronor blir det dyr mat. Nej, odla ovanliga gråsuggor skillt från grodorna och sprid dem på marknaden istället.

Mvh
Magnus

Black&Yellow
Inlägg: 106
Blev medlem: 27 mar 2019, 17:29
Började med grodor år: 2019
Ort: stenhamra
Har gillat: 27 gånger
Blivit gillad: 8 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Vilka i sverige säljer mer exotiska gråsuggor än kubanska?

Inlägg av Black&Yellow » 27 apr 2019, 21:35

Jo tänker odla de enskilt och inte ha de som dyr mat. Sen när jag kan kommer jag ta in de största gråsuggorna så inte grodorna kan äta upp de.
Men förstår vad du menar.
Just nu är det dock bara en fundering efter jag har skaffat grodorna. Så får jag se om det blir lite dyrare gråsuggor.
Ska ha kubanska orange och tropiska i terrariumet som clean up crew.

Jag vill ha tropiska, men beställde några men vet ej om jag fick det eller ej. Har ett inlägg i forumet om den frågan

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster