Poster 50x70cm av Ranitomeya

Övriga diskussioner.
Användarvisningsbild
Illustratören
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 04 feb 2008, 20:48
Började med grodor år: 2011
Ort: Uppsala
Har gillat: 13 gånger
Blivit gillad: 65 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av Illustratören » 02 jan 2012, 21:04

Startade en egen tråd kring detta.
Har jobbat lite i smyg och fått hjälp av Bengt O med endel av bilderna.
Nu har arbetet nått en bra bit och det återstår endast lite ändringar och eventuellt komplettering av någon vanlig form i handeln. Det är Bengt som får avgöra om någon mer art ska till nu och sedan ska det finputsas i layout och språkjusteras och kontrolleras en sista vända.

En första layout och en första testprint är gjord och det ser lovande ut.
Måttet blir 50x70cm, priset är idag lite ovisst då det beror på mängd (hur många som trycks upp) och teknik (om det blir fyrfärg eller fyrfärg och en Pantone).
Men mer info om priser osv kommer senare i denna tråd.
För er som är intresserade av ett exemplar rekommenderar jag att maila: mattias.starkenberg@hotmail.com och skriva ner ert namn, telefonnummer så kan jag förbereda en sammanställning och få en bättre överblick över mängden tryck jag ska göra av postern.

MVH/Mattias
Bilagor
Poster2.jpg
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!

Användarvisningsbild
Illustratören
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 04 feb 2008, 20:48
Började med grodor år: 2011
Ort: Uppsala
Har gillat: 13 gånger
Blivit gillad: 65 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av Illustratören » 26 jan 2012, 17:43

Kan uppgradera med lite mer information om hur det går.
Jag har tidigare denna månad haft finbesök av Simon, Bengt, Roger och Johan för att kolla på materialet. Efter det har jag kompletterat och gjort lite mindre ändringar.
En bättre framställning av arterna är gjord och alla bilder har fått lokalnamnet samt "en version" av artnamnet inskrivet under sig så granskiningen ska bli enklare.
Jag har varit i kontakt med James Lee Brown ( http://www.jasonleebrown.org/jasonleebr ... /HOME.html ) för att få lite kompletterande uppgifter, feedback och ett sista öga på allt.
En lyrisk Amerikan svarade snabbt, och uttryckte sig bla såhär:
- I love it… I definitely have some comments…. Give me a couple days and I will send you some feedback/ additional photos... Excellent work!

Tolkar det som att resultatet och presentationen blivit rätt bra =-)

Så nu väntar jag bara på feedback från mr Brown, och sedan ska allt kollas en gång till efter ändringarna. Så det ser ut som att postern kommer vara klar innan SDS mötet.

HA DE!
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!

Användarvisningsbild
Jolo
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 928
Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
Började med grodor år: 2011
Ort: Visby
Har gillat: 256 gånger
Blivit gillad: 161 gånger
Grodor Arter/varianter: 6
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av Jolo » 26 jan 2012, 19:53

Hej Mattias

Vad menar du med "en variant av lokalnamnet"?

Johan

RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7202
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 339 gånger
Blivit gillad: 308 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av RicardH » 26 jan 2012, 20:29

Illustratören skrev: - I love it… I definitely have some comments…. Give me a couple days and I will send you some feedback/ additional photos... Excellent work!

Tolkar det som att resultatet och presentationen blivit rätt bra =-)

Så nu väntar jag bara på feedback från mr Brown, och sedan ska allt kollas en gång till efter ändringarna. Så det ser ut som att postern kommer vara klar innan SDS mötet.
HA DE!
Halleluja-moment! :) Grattis igen! Visst det! Den kommer att få spridning över hela världen. Inget snack. Grattis! Stolt över att vår lilla förening får härbärgera sådan kompetens och internationellt genomslag! (tar ut segrar i förskott men jag är helt säker!)
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
Illustratören
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 04 feb 2008, 20:48
Började med grodor år: 2011
Ort: Uppsala
Har gillat: 13 gånger
Blivit gillad: 65 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av Illustratören » 27 jan 2012, 08:34

Hej Mattias

Vad menar du med "en variant av lokalnamnet"?

Johan
Samma artvariant kan ha olika lokalnamn på olika sidor, det har varit svårt att veta vilket som är korrekt och hur specifik man ska vara.
Tex: Huallaga, Huallaga Canyon, Canyon north side of the Canyon osv
Där har jag ibland varit specifik och ibland bara skrivit ut Huallaga i de fall jag inte hittat någon specifik angivelse. Hoppas att Brown löser detta och kan specificera sig mer korrekt/specifikt.
Halleluja-moment! Grattis igen! Visst det! Den kommer att få spridning över hela världen. Inget snack. Grattis! Stolt över att vår lilla förening får härbärgera sådan kompetens och internationellt genomslag! (tar ut segrar i förskott men jag är helt säker!)
Ha ha ha.. ja det är kul när det går bra =-)
Men det återstår förmodligen en heldel arbete, feedback, granskning av ändringar, feedback och sista ändringar, slutgranskning och finjustering av layout, tryckval och granskning av provtryck, tryck och förpackning. Phuuuu..... det är inte precis klart när man skriver det så.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!

per08
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 312
Blev medlem: 11 jan 2010, 19:09
Började med grodor år: 2008
Ort: Oxelösund
Har gillat: 16 gånger
Blivit gillad: 24 gånger
Grodor Arter/varianter: 14
Växter till salu: 0

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av per08 » 27 jan 2012, 11:11

STORT,,,,,,,

tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av tummen » 28 jan 2012, 12:30

Illustratören skrev:
Hej Mattias

Vad menar du med "en variant av lokalnamnet"?

Johan
Samma artvariant kan ha olika lokalnamn på olika sidor, det har varit svårt att veta vilket som är korrekt och hur specifik man ska vara.
Tex: Huallaga, Huallaga Canyon, Canyon north side of the Canyon osv
Där har jag ibland varit specifik och ibland bara skrivit ut Huallaga i de fall jag inte hittat någon specifik angivelse. Hoppas att Brown löser detta och kan specificera sig mer korrekt/specifikt.
Halleluja-moment! Grattis igen! Visst det! Den kommer att få spridning över hela världen. Inget snack. Grattis! Stolt över att vår lilla förening får härbärgera sådan kompetens och internationellt genomslag! (tar ut segrar i förskott men jag är helt säker!)
Ha ha ha.. ja det är kul när det går bra =-)
Men det återstår förmodligen en heldel arbete, feedback, granskning av ändringar, feedback och sista ändringar, slutgranskning och finjustering av layout, tryckval och granskning av provtryck, tryck och förpackning. Phuuuu..... det är inte precis klart när man skriver det så.
Snyggt jobbat! KAN det vara så att du normalt jobbar i den här typen av bransch??? ;)
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
Illustratören
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 675
Blev medlem: 04 feb 2008, 20:48
Började med grodor år: 2011
Ort: Uppsala
Har gillat: 13 gånger
Blivit gillad: 65 gånger
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av Illustratören » 23 feb 2012, 20:33

ÄNTLIGEN!
Efter en sjumila-lång tid har de allra sista finliret gjorts och efter 3st granskningsrundor till Jason är den nu äntligen klar.
Måste ge ett stort tack till Bengt O som varit kanon och ett stort (inte lika stort ha ha ha) till Simon och de andra som hjälpt till.
Imorgon ska jag ringa runt till tryckerier och en sak är säker, jag kommer ta med en bunt till groddagen =-)
Bilagor
poster_klar.jpg
Postern med förstoring.
Alla Bilder av arter/färgformerna har lokalnamn under sig. De arter som hoppat runt och bytt namn har det gamla artnamnet inom parantes.
När man kan "allt" teoretiskt, är det bara att testa allt praktiskt. Sedan är det dags att göra allt rätt!

Robert_P
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 36
Blev medlem: 12 jan 2012, 08:27
Började med grodor år: 2012
Ort: Lerum
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av Robert_P » 23 feb 2012, 20:40

Grymt snyggt!

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
Jolo
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 928
Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
Började med grodor år: 2011
Ort: Visby
Har gillat: 256 gånger
Blivit gillad: 161 gånger
Grodor Arter/varianter: 6
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Poster 50x70cm av Ranitomeya

Inlägg av Jolo » 23 feb 2012, 22:16

Längtar efter att se det färdiga resultatet.

Johan

Skriv svar

Återgå till "Övrigt"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster