Grodor i Göteborg! (2010-08-29)

Tips om vad som är på gång
tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Grodor i Göteborg! (2010-08-29)

Inlägg av tummen » 29 aug 2010, 22:11

Gjorde en räd till Göteborg idag, var på Botaniska i tropiska växthuset och fick lite bilder på E."tricolor göteborg", fortsatte sedan till Universeum och fick bilder på D.leucomelas, D.galactonotus, D.auratus, de hade även Ph.terribilis "gul" och D.t.azureus i ett terrarium, men där gick det inte att ta bra bilder, pga skitig ruta och speglingar. Skall försöka ladda upp lite bilder så fort jag får tid/ork. :twisted: Fick även lite bilder på Svenska grodarter uppe i utställningen "vattnets väg". :D

Påpekade också för en av personalen att det är synd att de blandar närbesläktade arter på grund av korsningsrisken, och hon lovade att vidarebefordra detta till "berörd ansvarig". :roll: Om vi alla ligger på lite grann kanske de kan köra "säkra" blandningar i fortsättningen....och när det gäller vissa arter kanske vi/någon/några kan bidra med "överproduktion"? ;)
Hon berättade också att periodvis fick de överflöd på vissa grodor medan andra försvann, det hade t.ex. hänt med Ph.vittatus som jag såg där sist.
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.

Har inga grodor just nu!

Återgå till "Mässor och aktiviteter"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster