Hulteke 2.0

Presentera ditt terrarium här!
RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7198
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 337 gånger
Blivit gillad: 305 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Hulteke 2.0

Inlägg av RicardH » 08 jan 2019, 18:20

Jag kanske skulle göra det ja. Lägga upp bilder på alla djur.
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!

Har inga grodor just nu!

tummen
Inlägg: 2121
Blev medlem: 06 sep 2008, 15:48
Ort: Falkenberg
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Hulteke 2.0

Inlägg av tummen » 16 jan 2019, 19:23

Det ser i alla fall jag fram emot!😄👍🏻
Thomas

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker....


Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli okunnig.

Har inga grodor just nu!

RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7198
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 337 gånger
Blivit gillad: 305 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Hulteke 2.0

Inlägg av RicardH » 18 feb 2019, 18:50

Nu har farbror filmat igen ...
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!

Har inga grodor just nu!

RicardH
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 7198
Blev medlem: 23 mar 2008, 23:01
Började med grodor år: 2001
Ort: Gränna, Sweden
Har gillat: 337 gånger
Blivit gillad: 305 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Avslutning

Inlägg av RicardH » 11 okt 2019, 23:50

Hej!

Jag tycker det här är en otroligt bra hobby! Jag tycker vi har en otroligt bra förening, och det stör mig så sanslöst att vi inte kan få Facebooksgänget att fatta hur bra föreningsgrejen är, och hur mycket bättre det är att skriva i ett forum där man faktiskt kan söka och hitta gamla bra grejer, till skillnad mot på FB där allt försvinner ner i ett evigt flöde ...

Åren i SDS är många. Det började i NDS. Nordiska DendrobatidSällskapet. Det var 90-tal. Jag flyttade runt som ung vuxen och ville inte starta upp en burk förrän jag hade stått ner rötterna. I källaren här hemma har jag en dörr som det står "Grodrum" på. Det tog sig kan man säga. Från omstarten av föreningen har vi verkligen gjort en fin insats för hobbyn. Maken till fina föredragshållare (Pelle är verkligen den vi har att tacka för 98% av dessa besök!!!) finner man inte ens i stora föreningar. Trots vår ringa storlek är vår verksamhet väl i jämförelse med stora föreningar i Europa. Så kul!

I april 2016 fick jag 46 år ung en hjärtinfarkt. Det har tagit ett tag att landa i vad det betyder och därför gör jag en livsstilsomläggning som kostar allt. Från att aldrig någonsin ha tränat, tränar jag nu (gym) må, ti, on och to. Varje gång 2.5h. Dessutom cyklar jag och försöker vara aktiv. Jag kommer också att göra en del andra saker för att ytterligare öka tempot i en förändring som är menad att lägga år till min levnad. I detta behöver jag skala ner och då kommer mitt grodrum att behöva stryka på foten. Därför avvecklar jag det och hobbyn. Min plats i styrelsen ställer jag till förfogande i och med höstens groddag i morgon. Styrelsen kan ta in en ledamot fram till årsmötet, men hur de gör med det vet jag inte.

Jag vill i alla fall tacka dig, som en del i detta community för alla glada tillrop, smarta lösningar, kluriga frågor, generösa tips och allt vad det nu har varit. Tonen har över denna tioårsperiod varit mkt god, med ytterst få undantag. Jag vill på detta sätt tacka för mig och önska föreningen lycka till! Den styrelse ni har är ett gäng kloka gubbar. Det känns väldigt tryggt att lämna med Tobias vid rodret. Han gör det så bra! Jag vill också nämna Frank Drewes. Frank är lugn, klok, ödmjuk och förutsättningen för alltihop. (detta kommer han å det bestämdaste att motsätta sig, men så är det!)
När vi startade upp föreningen som skulle upplösas var den första diskussionen jag initierade - vad gör vi med föreningens relativt goda kassa? Hur får vi mest "bang for the buck"? Beslutet att köpa pilgift.se visade sig vara vår väg, och också en extremt lyckad satsning. Ganska snart lämnade skaparen av hemsidan, Peter Nyman, föreningsengagemanget och Frank klev då in som webbansvarig. I min bok är Pelles kontakter, Bengts grodkunskaper, Franks webkunskaper och ödmjuka klokskap samt Tobias social och skickliga sätt att skapa "vikänsla" otroligt fina förutsättningar för en bra framtid! Lycka till!

Tack och vem vet, vi kanske ses någonstans!

Dendrobatisthälsningar (den 6526:e)



Ricard
(Denna text är också publicerad i medlemsdelen av vår hemsida här!)
🐸 Dendrobatidhälsningar: Ricard Hulteke
______________________________________________________________________________
Medlem i NDS/SDS sedan 1991, (ordförande 2009-2014, 2021-2023)
Hulteke 2.0 handlar om ett grodrums tillblivelse.
En kort presentation av mig samt trådlänkar hittar du här!
Film från senaste Groddagen 18 mars hittar du här!

Har inga grodor just nu!

Låst

Återgå till "Medlemmarnas djur och terrarium"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster