Grodan som försvann.

Frågor och diskussioner om hälsa och sjukdomar.
shubi
Inlägg: 14
Blev medlem: 26 sep 2010, 16:45
Började med grodor år: 2010
Ort: Stockholm
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Grodan som försvann.

Inlägg av shubi » 14 okt 2010, 19:18

Hej!
Nej, grodan har inte rymt. Men dock så är jag fundersam över en sak som jag skulle behöva lite feedback på.

Det är så att jag har haft mina auratus i snart tre veckor och båda har ätit och varit relativt aktiva.
Men så i förrgår såg jag att den ena av dem har blivit så himla smal helt plötsligt, bara två dagar innan var den rund och fin.
De är köpta som 1.1 så min första tanke var; "WOW, hon har rommat". Men med lite eftertanke så har jag varken hört något spel eller rom när jag ser efter.
Båda äter mkt bra och jag matar varje till varannan dag med så mkt banaflugor/hoppstjärtar/gråsuggor som de hinner äta innan fodret gömmer sig. Jag har inte heller sett något bråk mellan dem och de verkar vara så sympatiska mot varandra som grodor kan vid matning.
Vet BTW inte om den smala är honan eller hanen, troligen hanen då honan var bra mkt större när jag köpte dem.

Är det någon som har någon tanke om detta? Fick gamla numret av Pilgiftaren igår så jag blev lite nojjig när jag läte artikeln om karantän.

Ja visst ja, kanske vill ha lite stats;
Temp: 23-25C
Relativ luftuktighet; 80-100%
Duschar 1-2 gånger per dag.

Mvh
Tomas
On the waves their voice carries on.

Har inga grodor just nu!

Återgå till "Hälsa och sjukdomar"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster