Ja, nä, billigt blir det inte, men beställde 2 flaskor så hoppas att det räcker. Står nu och plockar de jävlarna med pincett så ändå mycket uppskattat om axilur fungerar.
Mina r amazonica har inte riktigt kommit igång helt med flugor, har sett att de tar enstaka ibland men inte i några större mängder, så är ju rätt beroende av hoppstjärtarna (vilket det hittills finns mycket gott om i terrariet).
Nemertiner? Nema problema!
- Necrophagist
- Tidigare SDS-medlem
- Började med grodor år: 2009
- Har gillat: 6 gånger
- Blivit gillad: 14 gånger
- FrankD
- Styrelse
- Började med grodor år: 2007
- Har gillat: 181 gånger
- Blivit gillad: 598 gånger
- Kontakt:
Re: Nemertiner? Nema problema!
Håller tummarna. Se bara till att du sprutar hela terrariet med blandningen, särskilt de fuktiga ställena, och håll inte tillbaka. Sparsamhet lönar sig inte i det här fallet.
Frank – min pilgiftsida – fler fotografier
- Necrophagist
- Tidigare SDS-medlem
- Började med grodor år: 2009
- Har gillat: 6 gånger
- Blivit gillad: 14 gånger
Re: Nemertiner? Nema problema!
Tror att det funkar! För tidigt att ta ut segern såklart, men de senaste dagarna har synbara spår minskat tydligt från dag till dag. Igår såg jag spår av några mycket små maskar som jag dödade, idag har jag inte sett någon alls, det var flera dagar sedan jag såg någon större. Hoppstjärtbeståndet är fortsatt mycket bra i terrariet.
Jag blandade 20ml med 1 liter vatten som jag sedan sprutade terrariet utspritt över 2 dagar, kommer köra samma behandling veckovis över några veckor tills medlet är slut.
Behandlingen tillsammans med bra bestånd av gråsuggor och att jag dödar de som jag ser skapar nog rätt ogynsamma levnadsförhållanden för dem.
Jag blandade 20ml med 1 liter vatten som jag sedan sprutade terrariet utspritt över 2 dagar, kommer köra samma behandling veckovis över några veckor tills medlet är slut.
Behandlingen tillsammans med bra bestånd av gråsuggor och att jag dödar de som jag ser skapar nog rätt ogynsamma levnadsförhållanden för dem.
- Jolo
- Styrelse
- Började med grodor år: 2011
- Har gillat: 284 gånger
- Blivit gillad: 166 gånger
- Kontakt: