Nästa groddag - funderingar

Frågor om sidan eller föreningen
Användarvisningsbild
PatrikNo
Inlägg: 1012
Blev medlem: 17 jul 2012, 14:18
Började med grodor år: 2012
Ort: Uppsala
Har gillat: 94 gånger
Blivit gillad: 34 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Nästa groddag - funderingar

Inlägg av PatrikNo » 23 mar 2014, 11:38

Tänkte på försäljning av grodor. Det finns antagligen en hel del som inte känner att de vill ha ett helt bord. Så som LarsH gjorde tyckte jag var jättebra initiativ. SDS kanske kan ha ett eller två bord där man kan ha grodor till försäljning.

Tänker även att om det går att ordna ett "SDS-hotell" där de som behöver sova över kan bo på. Då får de som behöver sova över trevligt sällskap och kan diskutera grodor och sånt.
/Patrik

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
mats_wikstrom
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 401
Blev medlem: 30 jun 2011, 08:18
Började med grodor år: 2004
Ort: Helsingfors
Har gillat: 5 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 12
Växter till salu: 0

Re: Nästa groddag - funderingar

Inlägg av mats_wikstrom » 24 mar 2014, 16:48

Håller med Patrik, hotell var trevligt, var skoj att sitta och snacka med er så det röstar jag för, bord ihop har folk väl haft tidigare så det är ju inget nytt egentligen, så gör ju sds på nästan alla mässor va? och det är ju också skoj, jag parkerar gärna vid bord och diskuterar fastän jag inte har nåt att sälja för det mesta. :)

Därtill gällande frågan om Peruvian och flytta groddagen så skulle jag gärna få ett datum spikat, jag flyger troligen direkt och det är billigare att köpa ju tidigare man vet om det (+ att boka eventuella resedagar)

Jag tycker inte egentligen det är ett problem om groddagen står.

Men tanke på UE-import har iaf inte jag råd att köpa mycket av BÅDE Peruvian och UE. Då är det kanske smartare att satsa på en UE-beställning (men det är ju lite dyrt tycker många säkert, själv ser jag det som ett tilläggspris jag är villig att betala för den goda saken). Men det fixas ju eftersom vi har medlemmar som åker ner till Hamm just innan 5 oktober, så det kan ju gå att fixa beställda grodor (även via wouter) den vägen (om bara dessa kära sds-bröder är villiga, vilket jag nog tror att de är).

Därför är det inte ett problem att hålla datum anser jag :) Själv kommer jag nog bara att impulsköpa av Peruvian i framtiden. Helt okej med de nätta grodor jag fick med mig nu, men när man väntat på nåt gott och får nåt annat med sig hem så är det ju lite surt.

Diskussion är bra, och det är bra att starta den nu (som sagt, vi internationella individer tycker det är kul att ha datum i tid), vi kommer säkert att ha en skoj groddag i höst med!

Mats

Skriv svar

Återgå till "Feedback och frågor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster