Föreningsaktiviteter

Frågor om sidan eller föreningen
poisonfrog
Grodor Arter/varianter:
Växter till salu:

Re: Planerad uppfödning

Inlägg av poisonfrog » 23 okt 2011, 00:28

Intressanta ideér.
Kanske kan man utveckla Grodinventeringen mer?
För som det står i Pilgiftaren Nr 44 2009 sidan 4 :
Finns en tydlig inriktning med föreningsverksamheten och i stadgarna står det i paragraf 2 att föreningens mål är
* Att underlätta effektivt avelssamarbete inom terrariehobbyn för att få lämpliga avelsgrupper, undvika inavel och behålla arterna och deras färgvarianter rena.

”Att åka till Hamm är inte trassligt, mest bara mysigt”

I samma nummer av Pilgiftaren står det också:
Grodresan.
Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medlemmar denna exklusiva förmån! I länder som Holland,Tyskland och Danmark finns intressanta groddagar att besöka, för att inte tala om Europas största reptilmässa i Ham! Du som medlem får åka med på dessa resor till ett starkt reducerat pris. Föreningen hyr en minibuss och resenärerna delar på själva bränslekostnaden. Vi utgår från huvudstaden och plockar upp medlemmar som möter upp längst hela E4:an ner till Malmö ( Norrköping/Linköping/Jönköping/Värnamo) varifrån vi sedan fortsätter söderut mot Danmark,Tyskland eller Holland.

Har detta någonsin hänt under SDS regi på de 20 år som gått? eller är det en framtidsdröm?
----------------------------------------------------------------------

Har detta hänt i verkligheten detta som står i SDS Tidningen ?

Att ni har gjort detta som ni skriver om ? Är det inte bara falsk marknadsföring !!

Och pengarna vad går då dom till ? Funderar på att gå med men vissa betalar väl inte sin medlemsavgift ni som sitter i Styrelsen ?

Tycker själv att det hade varit mkt trevligt om vi alla kunde genomföra en sådan resan tillsammans.

Vet att för så åkte vi man på sådana resor innom SDS då när Tommy var ORDFÖRARE.

Så varför kan vi inte göra det igen ? Tillsammans ??

Man undrar ju var medlemsavgiften annars går till ?

HåkanP
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 879
Blev medlem: 21 jul 2010, 21:42
Började med grodor år: 2010
Ort: Kallhäll
Har gillat: 20 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 7
Växter till salu: 0

Re: Planerad uppfödning

Inlägg av HåkanP » 23 okt 2011, 02:07

poisonfrog skrev:
Vill svara dig genom detta du skrev att Föreningens kassa skall gå till vad då ? Till att bekosta er där uppe till Groddagar som kostar vad ??
Och dom andra som bor här nere i Skåne vad finns det för utbud av det
Det kostar ju en slant att ta sig upp till er alla Groddagar !!!
?

Kommande möte Stockholm och innan dess tror jag ordningen bakåt är Jönköping, Göteborg, Stockholm, Jönköping, Stockholm ?
Är väll mer "synd" om medlemmarna norrut än söderut i så fall och ska man resonera på ditt sätt så borde det vara ett par möten
i trakten Gävle/Sundsvall och ett i Umeå/Luleå i så fall.
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"

poisonfrog
Grodor Arter/varianter:
Växter till salu:

Re: Planerad uppfödning

Inlägg av poisonfrog » 23 okt 2011, 04:19

Jasså det tycker du ! Jag tycker att mötena ska hålla var annat år med början från Skåne-Norrland.

Jag tycker att alla skall få möjligheten att kunna få vara med på ett Grodmöte utan att det skall bara gyna dom som bor i STHLM !

Om man nu skall vara så fräck att på stå så är det mkt närmare till Continenten och till KPH som där finns många Grodvänner och mkt fint Botaniskträdgård, sedan finns det en mkt fin Tropisk avd på Zoo

Men även här nere så har vi ett mkt fint ställe som Helsingborg Zoo där dom har ett en Stor tropisk avd där man kan se upp till 8 arter pilgiftsgrodor.

Men på mitt svar till dig är att man ska skifta städer varje år ifrån Söder-Norr

Eller om du vill Norr-Söder

Ha det gott

Användarvisningsbild
jsl
Kassör
Kassör
Inlägg: 1612
Blev medlem: 07 aug 2008, 22:30
Började med grodor år: 2008
Ort: Umeå
Har gillat: 2 gånger
Blivit gillad: 46 gånger
Grodor Arter/varianter: 4
Växter till salu: 0

Planerad uppfödning

Inlägg av jsl » 23 okt 2011, 10:52

poisonfrog skrev:Det där vill jag svara på. Det handlar inte om att intresset för grodresan är lågt, bland våra medlemmar, som du ju konstaterat. Det handlar om hur vi använder föreningens pengar. Resonemanget handlade om att hur man än gör så är det bara ett litet fåtal av föreningens medlemmar som kommer att åka på en sådan resa och få del av de medel föreningen förfogar över. Därför gick samtalen under årsmötet i linje med att visst kan och kanske skall vi också arrangera resa, men den bekostas av medlemmarna för att föreningens medel skall kunna användas till bra groddagar, tidskrift och annat som når fler. Ungefär så.

Jag var den som drev tanken om subventionerad resa, men årsmötet var av en annan uppfattning varför det blev så här. Dock finns i vår förening medlemmar som åker på i princip allt i Hamm och det kanske kan bli så att vi kan få återkomma med ett förslag på en Hammresa i september, utifrån föreningen men på medlemmars egna bekostnad men med hjälp av den erfarenhet som finns.

Trevlig helg!


Vill svara dig genom detta du skrev att Föreningens kassa skall gå till vad då ? Till att bekosta er där uppe till Groddagar som kostar vad ??
Och dom andra som bor här nere i Skåne vad finns det för utbud av det
Det kostar ju en slant att ta sig upp till er alla Groddagar !!!

Och tidskriften fungera väl mkt sämre nu än det gjorde när Tommy som var ordförare och då fanns det ju inte som nu . Tittar man på vad som skrivs så är det mkt om Godtycklig beundrad av Hulteke, Drews, och ngr fler

Jag har funderat flera gånger på att gå med i SDS . Men blir besviken när man läser det som är 100 % sant det som Frogman skriver.

Det är då bättre att ta bort sådant som inte är sant i erat Reklamblad ang vad man får som Medlem i SDS och vad som man kan tänkas få uppleva med SDS.

Ha en nice helg själv

P&S Hoppas nu inte att detta blir bortaget .
Jag upplever det provocerande när du skriver "Till att bekosta er där uppe till Groddagar ". Groddagarna är till för alla medlemmar och har lagts för att det ska vara möjligt för att så många som möjligt ska kunna komma. Jag har haft 65 mil till den närmaste groddagen så att skriva som du gör blir jag bara irriterad av. Jag gissar att du har haft närmare till alla de senaste groddagarna vi haft. Jönköping och Göteborg är ju inte allt för långt bort för dig eller hur?

Stockholm är en av sveriges knytpunkter så det är lätt kan ta sig till. Jag ser det som realistiskt att hålla dem någonstans där vi kan få många besökare, dvs dit många kan ta sig. Jag skulle jättegärna hålla en groddagar uppe i Umeå men inser också att det skulle begränsa antalet som skulle komma då också.

Du skriver också "Och tidskriften fungera väl mkt sämre nu än det gjorde när Tommy som var ordförare och då fanns det ju inte som nu . Tittar man på vad som skrivs så är det mkt om Godtycklig beundrad av Hulteke, Drews, och ngr fler "
Vad har du för belägg för det? Du är ju inte medlem så du får ju inte pilgiftaren. Jag känner inte alls igen att vi i Pilgiftaren godtyckligt beundrar Hulteke och Drewes, det skulle ju bara se fånigt ut eller hur?


Jag tycker det mer känns som du slänger ur dig en massa ogrundade påståenden för att reta upp folk än att komma med något konstruktivt.

Grodresa har det pratats om hela tiden men det har bara inte blivit av. Groddagar med bra föreläsare har prioriterats. Det finns fortfarande kvar i tankarna om vi kan hitta ett lämpligt tillfälle. Årmötesbeslutet kan ändras av medlemmarna på ett annat årsmöte om så behövs.

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Föreningsaktiviteter

Inlägg av admin Frank » 23 okt 2011, 14:16

Har delat upp tråden forum/viewtopic.php?f=11&t=2613, eftersom det här inte handlar om planerad uppfödning.

Poisonsfrog, jag funderade så klart på att ta bort dina inlägg eftersom tonen (som vanligt, måste jag tyvärr säga) inte hör hemma i det här forumet, men till slut lät jag ändå bli. Allt du skriver om är saker medlemmarna får bestämma. Ska en grodresa anordnas så gör vi det (vore kul, tycker jag), och ska den dessutom subventioneras av föreningen så gör vi det också. Så ska det gå till i en bra fungerande förening. Till Pilgiftaren får t.o.m. sådana som inte är medlem bidra med artiklar. Även var groddagarna ska äga rum kan ju diskuteras på nästa årsmöte. Om du vill göra ditt utan att behöva vara medlem kan du lämna in en motion till riksdagen eller högre makter och be dem att göra vårt land mindre avlångt, men tills dess du lyckas med det får vi nog leva med faktumet att distanserna här inte är lika korta som i Holland.

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
Von Seth
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 574
Blev medlem: 01 jun 2008, 19:55
Började med grodor år: 2003
Ort: Malmö
Grodor Arter/varianter: 3
Växter till salu: 0

Re: Föreningsaktiviteter

Inlägg av Von Seth » 23 okt 2011, 21:48

Detta borde så klart diskuteras, vilken tur att vi träffas tillsammans så många så det fort och smidigt att ventilera åsikter
Är Varnad Nybörjare

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Föreningsaktiviteter

Inlägg av admin Frank » 23 okt 2011, 23:52

Efter de senaste två inläggen (som inte längre syns eftersom jag raderade dem) raderade jag även användaren poisonfrog. Stefan, du är inte längre välkommen här och kommer omedelbart att stängas av igen ifall du skaffar ett nytt konto, så fort vi upptäcker det. Det är tråkigt att behöva vidta sådana drastiska åtgärder men det här gick alldeles för långt.

Har inga grodor just nu!

MattiasS
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 787
Blev medlem: 20 nov 2010, 18:52
Började med grodor år: 2011
Ort: Lima
Har gillat: 1 gång
Blivit gillad: 1 gång
Grodor Arter/varianter: 14
Växter till salu: 0

Re: Föreningsaktiviteter

Inlägg av MattiasS » 24 okt 2011, 00:29

Såg dessa inlägg och håller med till fullo med i den motiveringen, sån negativ,bitter människa som med dålig ton spyr galla och allmänt s**t prat om folk gynnar ingen. Hade kanske varit bra att visa dom andra vad han skrev, var dock inget kreativt.

Användarvisningsbild
RogerL
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 841
Blev medlem: 05 mar 2011, 20:50
Började med grodor år: 2008
Ort: Uppsala
Blivit gillad: 6 gånger
Grodor Arter/varianter: 8
Växter till salu: 0

Föreningsaktiviteter

Inlägg av RogerL » 24 okt 2011, 07:28

Bra

Användarvisningsbild
Von Seth
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 574
Blev medlem: 01 jun 2008, 19:55
Började med grodor år: 2003
Ort: Malmö
Grodor Arter/varianter: 3
Växter till salu: 0

Re: Föreningsaktiviteter

Inlägg av Von Seth » 24 okt 2011, 08:02

Vad tråkigt. Nu fick jag inte läsa vad han/hon svarade. Men att behöva dra till sådana extrema åtgärder är aldrig roligt
Är Varnad Nybörjare

Skriv svar

Återgå till "Feedback och frågor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster