Nya profilfält !!!

Frågor om sidan eller föreningen
poisonsfrog
Grodor Arter/varianter:
Växter till salu:

Nya profilfält !!!

Inlägg av poisonsfrog » 10 apr 2011, 20:23

Hur vi agerar ifall det händer behöver vi inte ta ställning till nu utan det ser vi när det är dax. Det är ju som sagt i första hand i förebyggande syfte och jag är ganska säker på att det räcker. Om någon t.ex. har blivit dömd för smuggling av Dendrobates superfantastica kommer han knappast att försöka sälja sådana djur på ett forum där admin kan se hans riktiga namn och adress. Men nu slutar vi diskutera det här och jag låser tråden. Det var ett årsmötesbeslut av föreningen som äger sajten och beslutet är godkänt av den ansvariga myndigheten, och därmed är det bara att verkställa beslutet.

Ett sista tydliggörande: Precis som tidigare är uppgiften om orten frivillig och synlig för alla. Uppgiften kan hjälpa andra medlemmar när de har slut på hoppstjärtar, vill ta en grodkaffe, behöver växtskott etc. Rekommendationen är alltså precis som tidigare att ange även ort, men för årsmötesbeslutets skull räcker det med postnummer.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vill fortfarande ha svar på mina frågor ?

Och varför låser man tråden utan att fått ngt svar ?

Jag tycker vi skall ha en omröstning av detta beslut vi är ju ändå totalt 360 medlemar och så många fanns väl inte på mötet och därför skulle jag och många fler ha en röstning om detta !!

1 Vad skall styrelsen ha dessa uppgifter till ?

2 Hur skall styrelsen aggera om det uppstår en konflikt eller brott mot djurskyddslagen med dessa nya uppgifter ?

Varför låsa tråden ?


Mvh

Stefan

Adamanteus
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 205
Blev medlem: 20 jan 2009, 19:34
Började med grodor år: 2008
Ort: Jönköping
Blivit gillad: 4 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Nya profilfält !!!

Inlägg av Adamanteus » 10 apr 2011, 21:06

Sidan ägs av SDS medlemmar, inte av forum användarna. På årsmötet för SDS tog vi beslutet att man ska vara tvungen att vid registrering ange sitt fullständiga namn och telefon nr. Beslutet togs enhälligt av årsmötet! Anledningen är att vi inte vill ha ett nytt repti där man beter sig illa mot varandra, hotar och säljer olagliga djur. Vi vill ha ett trevligt forum där man uppför sig mot andra så som man själv vill bli bemött!

Jag kan inte svara för hur styrelsen ska agera men då även jag var med på årsmötet och det togs upp i diskussionen innan beslutet.

Fråga 1. Styrelsen kommer att ha tillgång till dem om de behövs för t ex en anmälan om brott av olika slag t ex hot, trakasserier, försäljning av olagligheter osv.

Fråga 2 Se ovan!

Hoppas jag har kunnat ge dig några svar.

Har inga grodor just nu!

Användarvisningsbild
LarsH
Inlägg: 1274
Blev medlem: 14 mar 2008, 17:11
Började med grodor år: 2008
Ort: Rosersberg
Har gillat: 19 gånger
Blivit gillad: 36 gånger
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0

Re: Nya profilfält !!!

Inlägg av LarsH » 10 apr 2011, 23:16

Bra formulerat!!!
"Först tänka, sedan prova, sedan göra jag om!"

Har inga grodor just nu!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Nya profilfält !!!

Inlägg av admin Frank » 10 apr 2011, 23:57

Jag håller med och hänvisar dessutom till forumsreglerna:
§12 Diskussion om låsning av trådar, borttagning av inlägg och liknande tas upp med administrator eller styrelsen via pm eller e-post, ALDRIG via forumet. Klagomål på det jobb moderatorer utför skall tas upp med styrelsen. Kritik skall vara konstruktiv och saklig.
Enligt min tolkning innebär det att man, när admin låser en tråd, inte helt enkelt öppnar en ny där man fortsätter diskussionen. Jag låser nu också den här tråden men kommer att reagera annorlunda när jag ser en tredje.

Har inga grodor just nu!

Låst

Återgå till "Feedback och frågor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster