Varför tar ni bort vanliga forumsinlägg?

Frågor om sidan eller föreningen
Användarvisningsbild
Pny
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 962
Blev medlem: 24 jan 2008, 08:32
Började med grodor år: 2006
Ort: Linköping
Blivit gillad: 1 gång
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Varför tar ni bort vanliga forumsinlägg?

Inlägg av Pny » 08 jun 2010, 07:42

Carlsson skrev:Jag har nu råkat ut för samma sak, dvs att ett inlägg "försvann" i går kväll. LarsÖ är nog problemet på spåren med sin bug-teori.

/Thomas/
I mitt fall var det verkligen någon admin som tagit bort inläggen. Det framkommer i drewes första inlägg fem inlägg upp. I annat fall hade jag märkt det eftersom jag kan detta forum utan och innan.
Grundare av webbforumet www.pilgift.se år 2008, styrelsemedlem i SDS & redaktör för pilgiftaren år 2009.
Regnskogsterrarium - Akvarium - Akvarieblogg - Djurparker - Fotogalleri

Har inga grodor just nu!

holy_hjalmar
Grodor Arter/varianter:
Växter till salu:

Re: Varför tar ni bort vanliga forumsinlägg?

Inlägg av holy_hjalmar » 29 jan 2011, 01:02

Någon har tagit bort min köpes annons. Känns lite udda, när man går oh hoppas på svar och sen märker att annonsen är borta. Blä!

admin Frank
Site Admin
Site Admin
Inlägg: 334
Blev medlem: 22 jan 2008, 23:02
Grodor Arter/varianter: 0
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Varför tar ni bort vanliga forumsinlägg?

Inlägg av admin Frank » 29 jan 2011, 10:52

Svaret hittar du i reglerna för annonsering: Gamla annonser plockas bort automatiskt efter 30 dagar. Det är alltså ingen som (manuellt) har gjort det utan det är en funktion som syftar till att gamla och inaktuella annonser inte ligger kvar i all evighet. Det kan självklart diskuteras om 30 dagar är en lämplig period men jag tror att de flesta annonser blir värdelösa efter några veckor. Inte nödvändigtvis eftersom behovet inte finns kvar men eftersom de sjunker ner och ingen läser dem längre. Om anledningen till annonsen finns kvar går det ju bra att förnya den.

Har inga grodor just nu!

Skriv svar

Återgå till "Feedback och frågor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster