Vet inte om mina grodor äter?

Frågor och diskussioner om pilgiftsgrodor.
Orren
Tidigare SDS-medlem
Tidigare SDS-medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jun 2014, 12:08
Började med grodor år: 2014
Grodor Arter/varianter: 1
Växter till salu: 0

Vet inte om mina grodor äter?

Inlägg av Orren » 02 dec 2014, 19:35

Dagens nybörjarfråga
Införskaffade 3 leucomelas till min burk för ett par veckor sedan. Överlag har dom hittills varit rätt skygga, dom har hittat en plats mellan en rot å bakgrunden där dom klämmer in sig och spenderar dagarna i mörkret.
Matar med hoppstjärtar och pudrade stora bananflugor. Frågan är bara om dom äter nåt?
Hittills har jag sett att iaf en groda varit mer aktiv och nypit en och annan fluga och hoppstjärt som kommit i dess väg. Det har ju dock inte varit huggsexa om maten när jag slängt in den, tvärtom är dom döskraja å gömmer sig så fort man närmar sig burken.
Ser en hel del foderdjur i burken, ska man bara gissa på att dom äter av dom således? Har nu lagt in en bananskiva i en plastkapsyl som flugorna samlas kring, på så sätt blir det ju lite av en matplats för grodorna tänker jag.
Hur beter sig era grodor?

Användarvisningsbild
Jolo
Styrelse
Styrelse
Inlägg: 932
Blev medlem: 27 nov 2010, 12:57
Började med grodor år: 2011
Ort: Visby
Har gillat: 259 gånger
Blivit gillad: 161 gånger
Grodor Arter/varianter: 6
Växter till salu: 0
Kontakt:

Re: Vet inte om mina grodor äter?

Inlägg av Jolo » 03 dec 2014, 15:13

Då ingen svarat än så gör jag det. Kollade bilderna på ditt terrarium och det ser ut som grodorna har bra med gömställen bakom rötter i bakkant och under växterna. Det är bra då har de gömsle att känna sig trygga bakom. Tror inte du behöver vara orolig över om de äter eller inte, har de överlevt några veckor så får vi anta att de gör det. Leuc brukar vara orädda av sig och framme mycket men det kan alltid ta ett tag för djur att vänja sig vid nya miljöer.
/ Johan

Skriv svar

Återgå till "Pilgiftsgrodor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster