Ta ut äggen eller ej? AKUT, någon form av

Frågor och diskussioner om odling och uppfödning.
HåkanP
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 879
Blev medlem: 21 jul 2010, 21:42
Började med grodor år: 2010
Ort: Kallhäll
Har gillat: 20 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 7
Växter till salu: 0

Ta ut äggen eller ej? AKUT, någon form av

Inlägg av HåkanP » 26 nov 2012, 22:10

Tjo hombreos!

Gått och plannerat en flytt av ett par bromelior "tiger nått" inköpta för O.pumilio som lär tycka om just denna med stor bladrosett.
Kruxet var att jag förväxlade detta par med ett annat par och sedan hann det komma grodor, R.sirensis fick de som var avsedda för Pumilion och vice versa.

Tänkte till sist då det vart fler pumilios nu, ta ur dem ur sirensis burken och stoppa in de i nästa pumilio burk, de har aldrig synts några grodor klättrandes på dem... De har gott om bromelior ändå av alla sorter och storlekar. Trodde jag! :shock:

Det ligger vad jag ser 2 klunsar ägg i den första jag lyfte på och verkar vara 2 till i den andra. Säkert fler om jag vågat vrida och vända på de djupa bladfästena. Som tur tippa jag inte på den första utan satte försiktigt tillbaka plantan. Så vad gör jag, har jag stört föräldrarna tro? Eller ska jag låta det vara, alla ägg såg friska ut och låg i riktigt murrigt yngelvatten. (Kört med alkotte extrakt i regnsystemet ett tag).

Om de här går bättre än första klunsen om 3 jag fann i en filmburk tidigare, så blir det en hel förskole klass med R. sirensis "lågland". Enbart i största bladrosetten låg det 7 eller 8 ägg. ;)

/Håkan
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"

HåkanP
SDS-medlem
SDS-medlem
Inlägg: 879
Blev medlem: 21 jul 2010, 21:42
Började med grodor år: 2010
Ort: Kallhäll
Har gillat: 20 gånger
Blivit gillad: 14 gånger
Grodor Arter/varianter: 7
Växter till salu: 0

Re: Ta ut äggen eller ej? AKUT, någon form av

Inlägg av HåkanP » 26 nov 2012, 23:59

Hitta en tråd på dendroboard med ett spår som jag kör på. Äggen urplockade på den lossade bromelian.

/Håkan
"Time flies like an arrow
Fruit flies like bananas"

Skriv svar

Återgå till "Odling och uppfödning"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster